واکنش کاربران نسبت به برگزاری مراسم عروسی در کارواش +عکس

© AFP 2023 / Franck Fifeبرگزاری مراسم پرجمعیت ترحیم و عروسی ، دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان ایران
برگزاری مراسم پرجمعیت ترحیم و عروسی ، دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیر صعودی و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سنندج به علت برگزاری جشن‌های پنهانی در کارواش در سنندج شایع شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت که در زمان شیوع کروناویروس مسئولیت مبارزه با کرونا را به عهده گرفته و دبیر ستاد مبارزه با کروناویروس در ایران شده است، در جلسه استانی مقابله با بیماری کرونا در سنندج با بیان اینکه بیماری منحوس کرونا تا اطلاع ثانوی ادامه‌دار خواهد بود و مقدار زیادی عوارض و مرگ و میر ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت که در بازدیدی که از بیمارستان‌های سطح شهر سنندج داشتیم متاسفانه با همشهریان زیادی اعم از پیر و جوان مواجه شدیم که بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده‌اند و متاسفانه از اوایل خرداد با کمتر شدن رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعداد مبتلاها رو به فزونی نهاد.
وی دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان و خصوصا سنندج را برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و حضور افراد در تجمع‌ها عنوان کرد و گفت که به ما خبر دادند که در سنندج مردم مراسم عروسی را در کارواش برگزار می‌کنند که چنین موضوعی شاید برای اولین بار است که در تاریخ بشریت اتفاق می‌افتد.

View this post on Instagram

. دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در جلسه استانی مقابله با بیماری کرونا در سنندج: . ▪️ بیماری منحوس کرونا تا اطلاع ثانوی با ما خواهد بود و مقدار زیادی عوارض و مرگ و میر ایجاد خواهد کرد. . ▪️ در بازدیدی که از بیمارستان‌های سطح شهر سنندج داشتیم متاسفانه با همشهریان زیادی اعم از پیر و جوان مواجه شدیم که بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده‌اند و نمونه آن دختر ۲۲ ساله‌ای بود که به مدت بیش از ۲۰ روز است که به دستگاه اکسیژن وصل است. . ▪️ کردستان در اوایل شیوع کرونا جزو استان‌های کم‌تعداد در ابتلا بستری به دلیل رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی بود. متاسفانه از اوایل خردادماه با کمتر شدن رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعداد مبتلاها افزایش یافته است. . ▪️ دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان و خصوصا سنندج برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و حضور افراد در تجمع‌هاست. . ▪️ به ما خبر دادند که در سنندج مردم مراسم عروسی را در کارواش برگزار می‌کنند که چنین موضوعی شاید برای اولین بار است که در تاریخ بشریت اتفاق می‌افتد! . ▪️ طبق برآوردها تا یک ماه آینده روند ابتلا و مرگ و میرها را در استان خواهیم داشت و هم اکنون کردستان جزو سه استان اول کشور در بیماری کرونا محسوب می‌شود. . ▪️ اکنون زمان ارتباطات خانوادگی و تجمع نیست و از مردم خواهش می‌کنم به خاطر حفظ سلامت خود، جامعه و کادر پزشکی و درمانی به توصیه‌ها توجه جدی داشته باشند. . #ایسنا #ایسنا_نیوز #کرونا #کرونا_ویروس #ویروس_کرونا #کردستان #سنندج #عروسی_در_کارواش #فاصله_گذاری_اجتماعی #حریرچی #وزارت_بهداشت #isna #isna_news

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مقابل کاهش و ریشه‌کن شدن این بیماری همه‌گیر عنوان می‌کنند ‌در حالیکه تنها راه پیشگیری و مقابله با این بیماری رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جهان است، مردم در ایران در خفا دور هم جمع می‌شوند و میهمانی ‌می‌گیرند. این کاربران معتقدند مراسم‌های ترحیم و عروسی در شرایط کرونایی لزومی ندارند و در صورتی که افرادی هستند که تمایل دارند در این شرایط ازدواج کنند باید با کمترین تعداد میهمان و تنها حضور خانواده عروس و داماد جشن خود را برگزار کنند نه اینکه از فضایی همچون کارواش برای تجمع و میهمانی‌های این چنینی استفاده کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Ahvaz_fori.ir (@ahvaz_fori.ir) on

گروهی از کاربران بر این باورند که باید به صورت کاملا جدی با این افراد برخورد کرد و به شکل نامحسوسی این فضاها رصد شود تا سبب ابتلا سایر شهروندان و عدم رسیدگی به بیماران کرونایی و ناتوانی در کنترل شرایط نشود. این دسته از کاربران از اینکه شهروندان به حفظ سلامت خود، جامعه و کادر پزشکی و درمانی بی‌توجه‌اند افسوس می‌خورند و امیدوارند بی‌توجهی این شهروندان حق زندگی را از سایرین نگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала