ترامپ متهم به نادیده گرفتن هشدارهای اولیه درباره ویروس کرونا شد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی
جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، گزارش های اولیه مبنی بر آغاز همه گیری ویروس كرونا را به دلیل نگرانی از توافق با چین نادیده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی، اظهار داشت: رئیس دولت نمی خواست درباره چیزهایی بشنود که می تواند نتیجه گیری توافق با چین را پیچیده کند.

اف بی آی ناتوانی خود در تعیین منشاء ویروس کرونا را پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اف بی آی ناتوانی خود در تعیین منشاء ویروس کرونا را پذیرفت

وی همچنین نمی خواسته هشدارهای مربوط به تأثیر همه گیری قریب الوقوع بر اقتصاد آمریکا و انتخاب مجدد آن را مورد توجه قرار دهد.

بولتون گفت: نادیده گرفتن این مشکل از جانب رئیس جمهور، دولت را بر آن داشته تا این بیماری همه گیر شود. وی خاطرنشان کرد: واکنش در سطح فدرال نسبت به تهدید سازگار نبود.

پیش از این، دفتر تحقیقات اف بی آی فدرال ایالات متحده اعتراف کرده بود، که اطلاعات کافی برای نتیجه گیری در مورد منشا کروناویروس ندارد.

در همین زمان، رئیس اف بی آی در رابطه با این واقعیت که این همه گیری در چین آغاز شده است، گفت: هیچ کشور دیگری تهدیدی برای ارزشهای آمریکایی، امنیت اقتصادی و دیدگاههای دموکراتیک به اندازه چین نیست.

واشنگتن نیز به نوبه خود بارها و بارها از چین انتقاد کرده است. در ماه مارس، ترامپ چین را به عدم اطلاع رسانی جامعه جهانی در شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به گفته وی، بهتر است مقامات سایر کشورها از این موضوع چند ماه زودتر اطلاع می داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала