کشورهای اروپایی الحاق کرانه باختری را به رسمیت نمی شناسند

© AFP 2023 / Timothy A. Clary کشورهای اروپایی الحاق کرانه باختری را به رسمیت نمی شناسند
کشورهای اروپایی الحاق کرانه باختری را به رسمیت نمی شناسند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل با ابراز مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری از سوی اسرائیل اعلام کردند که آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک تلاش اسرائیل برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده و تأکید کردند که این اقدام دارای پیامدهای منفی برای امنیت منطقه خواهد بود، بر روابط تل آویو و اتحادیه اروپا تاثیر منفی خواهد گذاشت و آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

نتانیاهو چهار گزینه تصرف کرانه باختری را پیشنهاد کرد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو چهار گزینه تصرف کرانه باختری را پیشنهاد کرد

بیانیه توسط اعضای فعلی شورای امنیت و کشورهای اروپایی ارائه شد که در سال 2021 کرسی های این شورا را اشغال خواهند کرد. از جمله آنها: آلمان، فرانسه، انگلیس، بلژیک، استونی، ایرلند، نروژ.

اعضای اروپایی شورای امنیت در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرده‌اند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری شانس احیای مذاکرات صلح و امکان تحقق راهکار دوکشوری را به‌شدت تضعیف خواهد کرد و در مقیاس وسیع‌تر به تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه آسیب خواهد زد.

یادآور می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه ژانویه از طرح صلح خود موسوم به معامله قرن، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. این طرح واکنش‌های جهانی زیادی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала