روایت بولتون از دیدار نخست ‌وزیر ژاپن با رهبر ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روایت بولتون از دیدار نخست ‌وزیر ژاپن با رهبر ایران
روایت بولتون از دیدار نخست ‌وزیر ژاپن با رهبر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در بخشی از کتاب خود به موضوع سفر نخست‌ وزیر ژاپن به ایران در سال ۹۸ پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کیودو، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در بخشی از کتاب خود با عنوان "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" به موضوع سفر آبه شینزو، نخست ‌وزیر ژاپن، به ایران در سال ۹۸ پرداخته است.

 In this file photo taken on May 13, 2019, National Security Advisor John Bolton listens while US President Donald Trump speaks to the press before a meeting with Hungary's Prime Minister Viktor Orban in the Oval Office of the White House in Washington, DC. - Trump has no guiding principles and is unfit to be president, Bolton said in an interview released on June 18, 2020, to promote his explosive book. I don't think he's fit for office. I don't think he has the competence to carry out the job, Bolton told ABC News.  - اسپوتنیک ایران
تهدید ترامپ: بولتون باید زندانی شده و پولهایش مصادره شود

در این کتاب آمده است: برای شنیدن نتایج سفر آبه به تهران در یک نشست شرکت کردم. [آیت‌الله] خامنه‌ای از صحبت‌های آبه یادداشت برداری کرده بود اما در پایان گفته بود که پاسخی [برای ترامپ] ندارد که این تقریبا توهین‌آمیز بود.

در ادامه بولتون می‌نویسد: [موضع] آیت‌الله خامنه‌ای خیلی سرسختانه‌تر از [موضع] روحانی در روز قبل از آن بود و این مساله بی‌خردی مکرون و دیگران را برای صحبت با روحانی بجای رهبر ایران نشان داد. در ادامه آمده است: ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه به همراه پمپئو (وزیر خارجه) با ترامپ ملاقات کردم و او دوباره شروع به تکرار این کرد که جان کری (وزیر خارجه اوباما) مانع مذاکره با ایران می‌شود.

گفتنی است آبه در ژوئن ۲۰۱۹، سفری به ایران داشت که با شایعه وساطت او میان آمریکا و ایران همراه شد. در همان مقطع زمانی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران اظهار داشت: شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندادم و نخواهم داد.

بولتون می‌نویسد که بعد از بازگشت آبه، ترامپ در تماسی تلفنی به او می‌گوید که نباید از این بابت تاسف بخورد حال آنکه انتظار هم نداشته او از این سفر دست پر برگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала