ناآرامی ها در واشنگتن + ویدئو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر تجمعات در واشنگتن
تجمعات در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات در واشنگتن با سرنگونی مجسمه اندرو جکسون به درگیری با پلیس منجر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ان بی سی نیوز»، تظاهرات در واشنگتن با سرنگونی مجسمه اندرو جکسون به درگیری با پلیس منجر شد. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند:« اندرو جکسون باید برود!»

روز 22 ماه ژوئن، معترضانی در نزدیکی کاخ سفید تلاش کردند مجسمه‌ای از اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده را با انداختن طنابی دور گردن او به زیر بکشند. معترضان از این مجسمه برنزی که در میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید واقع شده است، بالا رفته بودند و تلاش داشتند تا این نماد نژادپرستی و تفرقه را سرنگون کنند.

اعتراض به قتل جرج فلوید در آمریکا شدت می گیرد - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید در محاصره معترضان

اندکی پس از آن پلیس ضد شورش آمریکا در صحنه اعتراضات مردمی حاضر شد و با عقب راندن معترضان، حلقه‌ای حفاظتی اطراف این مجسمه اندرو جکسون که سوار بر اسب است و در ۱۸۵۲ ساخته شد، تشکیل داد.

معترضان آمریکایی پیش از آن در خیابان‌های همان حوالی با پلیس درگیر شدند. این تجمع‌ها، تازه‌ترین دور از اعتراضات آمریکایی‌ها علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی است. آتش این اعتراضات با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی که با خشونت بی‌حد یک افسر پلیس در مینیاپولیس جان داد، روشن شده است.

اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ژنرال سابق در ارتش آمریکاست. او یک سیاستمدار پوپولیست بود که استایل سیاسی او گاهی با سبک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مقایسه می‌شود.

​فعالان بومی آمریکا همواره از منتقدان سرسخت جکسون دموکرات بودند که در دوران ریاست جمهوری خود بین سال‌های ۱۸۲۹ تا ۱۸۳۷ «قانون حذف سرخپوستان» را به امضا رساند و براساس آن هزاران تن از مردم به دست دولت آمریکا از زمین‌هایشان رانده شدند. آن‌ها به اجبار مسیر غرب را در پیش گرفتند اما هزاران تن از بومیان آمریکایی پیش از رسیدن به مقصد مورد نظرشان جان دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала