ترامپ، اوباما را به خیانت متهم کرد

© REUTERS / Jim Lo Scalzoترامپ، اوباما را به خیانت متهم کرد
ترامپ، اوباما را به خیانت متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ، باراک اوباما را محرک اصلی جریان تحقیقات فدرال درباره ادعاهای دروغ مرتبط با ارتباطات کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2016 دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی بی ان نیوز»، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 22 ژوئن طی مصاحبه‌ای باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور را به «خیانت» متهم کرد.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «CBN News»، در پاسخ به سوالی درباره نوع جنایاتی که اوباما در حق او مرتکب شده ، گفت: «خیانت، خیانت، خیانت».

رئیس جمهوری آمریکا اتهام مشخصی را روشن نکرد اما مجددا تأکید کرد که دولت قبلی در راستای تحقیقات در باره ادعای دروغین علیه فعالیت‌هایش در کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016، «جاسوسی» کرده است.

روسیه در حال تهیه طرح نخستین مأموریت برای فرود در ماه است - اسپوتنیک ایران
روسیه در حال تهیه طرح نخستین مأموریت برای فرود در ماه است

ترامپ گفت:«آنها بر فعالیت‌های تبلیغاتی من جاسوسی می‌کردند. معلوم خواهد شد که من برحق بودم منتظر تحقیقات باشید تا ببینید چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. می‌خواهم از این امر (پرونده تحقیقات) دور باشم زیرا در غیر این صورت مسئله بعد سیاسی به خود می‌گیرد، ببینیم روند قانونی به کجا منتهی خواهد شد و آنها در تحقیقات به چه نتایجی خواهند رسید».

رئیس جمهور آمریکا، مشتاقانه منتظر نتایج تحقیقات در حال انجام توسط جان درهام ، دادستان آمریكا در این زمینه است. او دادستان كانكتنیكات را بسیار محترم توصیف كرد و ویلیام بار دادستان کل آمریکا را ستود و مامورین «اف بی آی» را به جانبداری سیاسی در هدف قرار دادن کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2016 متهم کرد.

منظور ترامپ تحقیقاتی است که «اف.بی. آی» در مورد دخالت روسیه در انتخابات به عهده گرفت تحقیقاتی که در نهایت توسط مشاور ویژه سابق «رابرت مولر» رهبری شده بود. از سوی دیگر ویلیام بار در باره نظر او به اظهارات ترامپ در مورد اتهام اوباما به خیانت در ماه مه، گفت که انتظار تحقیقات جنایی با اوباما یا جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق و رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را ندارد.

حملات او به اوباما بعد از آن افزایش یافت که این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در تماس تلفنی مرتبط با تصمیم وزارت دادگستری برای لغو اتهامات علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ درباره به خطر افتادن قانون هشدار داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала