ادعای بولتون مبنی بر درخواست روسیه برای خروج ایران از سوریه

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Iranلوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران ضمن دیدار با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری همه جانبه و به ویژه توسعه مناسبات اقتصادی تاکید نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، لوان جاگاریان در این دیدار بیان داشت: این افتخار بزرگی است که به عنوان اولین مهمان خارجی خدمت جنابعالی رسیدم و امیدوارم همچون گذشته در آینده نیز روابط دوجانبه بین کشور دوست ایران و روسیه بیش از پیش ارتقاء یابد که این به نفع هر دو کشور است و پارلمان‌های ایران و روسیه نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی خاطر نشان کرد: ما همکاری دوجانبه بین دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی را مهم می‌دانیم و امیدواریم در آینده این نوع همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه ادعاهای ضدایرانی مطرح شده در آژانس بین‌المللی اتمی و شورای حکام خلاف قانون بوده است، تأکید کرد: حمایت از ایران توسط روسیه و کشور دوست چین در این حوزه ادامه خواهد داشت.

جاگاریان افزود: حضور ایران در سوریه کاملاً قانونی و به دعوت دولت سوریه است و ادعای بولتون مبنی بر خواسته روسیه برای خروج ایران از سوریه ابداً صحت ندارد. 

مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی جان بولتون در کتاب خود با عنوان «اتاقی که این اتفاق در آن افتاد: خاطرات کاخ سفید» در خصوص تمایل رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین برای کنار زدن ایران از حضورش در سوریه می گوید.

او نوشت: « پوتین خواست به ترامپ بگوییم که روس ها به ایرانی ها در سوریه نیازی ندارند و در حضور آنها هیچ نکته مثبتی وجود ندارد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала