دلیل احتمالی چشم پوشی ژاپن از موشک های آمریکایی اعلام شد

© Photo / Public domain/U.S. NAVYدلیل احتمالی چشم پوشی ژاپن از موشک های آمریکایی اعلام شد
دلیل احتمالی چشم پوشی ژاپن از موشک های آمریکایی اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توکیو علاوه بر وضعیت اپیدمیولوژیک، به این سؤال که چگونه واشنگتن با توافق های خود با شرکا در آینده نزدیک ارتباط خواهد داشت، اهمیت می دهد.

به گزارش اسپوتنیکبه نقل از نشریه South China Morning Post، یکی از دلایلی که ممکن است ژاپن از استقرار سیستم های دفاع موشکی Aegis Ashore (ABM) در قلمرو خود امتناع ورزد، بیماری همه گیر کووید-19 است.

آمریکا اصراری بر خروج اسد و روسیه از سوریه ندارد - اسپوتنیک ایران
آمریکا اصراری بر خروج اسد و روسیه از سوریه ندارد

به گفته آکیتوشی مییاشیتا استاد دانشگاه صوفیه، ژاپن می خواهد ببیند که ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد با سیاست دفاعی خود چه کند؛ بنابراین، تصمیم توکیو ممکن است بستگی به این داشته باشد که چه کسی رهبر جدید ایالات متحده شود.

میشیتا گفت: این احتمال وجود دارد كه ایالات متحده بتواند پروژه های دفاع موشکی خود را تغییر دهد و ژاپن ابتدا آنها را بررسی می كند و تنها پس از آن تصمیم می گیرد كه آیا می خواهد همکاری كند. یکی دیگر از دلایل احتمالی این کشور که می تواند دفاع موشکی ایالات متحده را نپذیرد، مشکلات فنی آن است.

محل استقرار موشک ممکن است خارج از پایگاه نظامی باشد که این امر خطری برای مناطق مسکونی ایجاد می کند. به نقل از این نشریه، همه این عوامل در نهایت ممکن است در تغییر استراتژی امنیت ملی ژاپن تأثیر بگذارد.

در 15 ژوئن گزارش شد که توکیو می تواند سیستم های دفاع موشکی ایالات متحده را نپذیرد؛ به گفته تارو کونو وزیر دفاع ژاپن، دلایل اصلی در درجه اول اقتصادی و فنی است.

این وزیر تأکید کرد که سیستم های اگیس روی ناوشکن های نیروی دریایی ژاپن مستقر شده اند و بر روی آنها باقی خواهند ماند.

این واقعیت که ایالات متحده قصد دارد تا سال 2023 دو سیستم دفاع موشکی آمریکایی Aegis Ashore را در جزایر ژاپن مستقر کند، در دسامبر سال 2017 مشخص شد. در سال 2019، تارو کونو این قصد دولت ژاپن را تائید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала