بولتون: ترامپ در دیدار با رهبر کره شمالی بدنبال عکس گرفتن بود

© AP Photo / Susan Walsh, Poolبولتون: دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی اشتباه استراتژیک بود
بولتون: دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی اشتباه استراتژیک بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور را اشتباه استراتژیک خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ABC News گفت: دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور یک اشتباه استراتژیک بود.

بولتون - اسپوتنیک ایران
ترامپ قصد توافق با ایران را داشت؟

بولتون خاطرنشان کرد که رئیس دولت آمریکا در دیدار با "کیم جونگ اون" به تعداد خبرنگاران و عکس مشترک با رهبر کره شمالی در کنفرانس خبری پس از نشست مشترک علاقمند بود.

به گفته مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، این دیدار به سود ترامپ بوده است، نه به نفع ایالات متحده.

این مقام پیشین آمریکا همچنین اظهار داشت که وی بسیار نگران این بود که ترامپ امتیازات ناعادلانه ای را به کره شمالی بدهد. وی در خلال مذاکرات از امتناع مانور نظامی در شبه جزیره کره صحبت کرد که باعث تحریک جدی پنتاگون شد.

پیش از این جان بولتون نتایج سیاست خارجی این کشور را ستود. به گفته وی، ترامپ برنامه بلند مدت برای همکاری با روسیه و چین ندارد. علاوه بر این طی سه سال گذشته، ایالات متحده نتوانسته است ایران را مهار کند.

کتاب جدید جان بولتون جنجال زیادی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا راه انداخته تا آنجا که کاخ سفید سعی داشت به بهانه افشای اطلاعات محرمانه از انتشار آن ممانعت کند. وی در این کتاب به موضوعاتی از جمله جزئیات مذاکرات دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی، سیاست کاخ سفید در قبال اوکراین و درخواست ادعای درخواست رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور چین برای کمک به وی در انتخاب مجدد اشاره می کند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در سپتامبر 2019 از دولت این کشور برکنار شد و ترامپ اعلام کرد که او و بسیاری از اعضای تیمش با پیشنهادات این سیاستمدار موافق نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала