آمریکا اصراری بر خروج اسد و روسیه از سوریه ندارد

© AP Photo / Susan Walshآمریکا اصراری بر خروج اسد و روسیه از سوریه ندارد
آمریکا اصراری بر خروج اسد و روسیه از سوریه ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه، اذعان داشت كه ایالات متحده اصراری بر کناره گیری فوری بشار اسد از قدرت و خروج نظامی روسیه از جمهوری سوریه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه، بیان داشت: ایالات متحده اصراری بر استعفای فوری بشار اسد رئیس جمهور سوریه و خروج روسیه از جمهوری سوریه ندارد.

 نتانیاهو و فرصتی که از دست نخواهد داد  
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نتانیاهو و فرصتی که از دست نخواهد داد

جفری در یک کنفرانس آنلاین در موسسه افزود: چیز دیگری که رویکرد ما را توصیف می کند این است که ما نیازی به پیروزی کامل نداریم. ما نمی گوییم که اسد باید کنار گذاشته شود، ما می گوییم اسد و دولت وی باید رفتار خود را تغییر دهند. همچنین ما نمی گوییم که روسها باید خارج شوند.

وی افزود که ایالات متحده خواهان بازگشت به اوضاع در سال 2011 است، یعنی زمانی که هیچ نظامی روسی و ایرانی در سوریه وجود حضور نداشتند.

جفری خاطر نشان ساخت: با وجود این واقعیت که ایالات متحده همیشه با حضور روسیه در سوریه مخالف بوده است، این سیاست ما نیست که سعی کنیم آنها را مجبور به ترک از این کشور کنیم.

در اوایل ماه ژوئن، دیوید شنكر معاون وزیر امور خارجه آمریكا، اعلام کرد كه روسیه باید "از خاورمیانه خارج شود"، زیرا "نقش مخربی" را در آنجا بازی می كند.

در زمان دولت رئیس جمهور باراک اوباما، ایالات متحده از استعفای فوری رئیس جمهور سوریه بشار اسد حمایت می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала