آزمایش قطار پر‌سرعت مگلو در چین

© AFP 2023 / Toru Yamanakaآزمایش قطار پر‌سرعت مگلو در چین
آزمایش قطار پر‌سرعت مگلو در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین قطار مگلو را که قادر است به سرعت 600 کیلومتر در ساعت برسد، آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، چین با موفقیت یک قطار بر روی بالش مغناطیسی را آزمایش کرده است که می تواند به سرعت‌های حداکثر 600 کیلومتر در ساعت برسد. نمونه اولیه قطار جدید در ماه مه سال گذشته خطوط مونتاژ در چینگدائو را پشت سر گذاشت و اکنون در شانگهای در حال آزمایش است.

توسعه دهندگان ادعا می کنند که ترکیب جدید سریعترین وسیله نقلیه برای مسافرت در مسافت تا 1500 کیلومتر خواهد بود. این دقیقاً طول مسیر بین پکن و شانگهای است. قطار جدید در مدت 3.5 ساعت قادر به انتقال مسافر بین دو شهر خواهد بود. برای مقایسه: سفر پکن- شانگهای با هواپیما با در نظر گرفتن کلیه مراحل ثبت نام در فرودگاه ، 4.5 ساعت طول می کشد و با قطار پر سرعت می‌توانید طی 5.5 ساعت برسید.

چين دوباره ركورد دار دارنده سريعترين قطار دنيا خواهد شد - اسپوتنیک ایران
چين دوباره ركورد دار دارنده سريعترين قطار دنيا خواهد شد

پیش از این، مطبوعات چین نوشتند: " قدم بعدی برای افزایش سرعت حمل و نقل ریلی، به اصطلاح قطارهای خلاء خواهد بود، هنگامی که حمل و نقل به لطف جابجایی مغناطیسی از طریق لوله ای که هوا از آن خارج می شود حرکت می کند. چنین قطارهایی می توانند به سرعت حداکثر 1500 کیلومتر در ساعت (416 متر بر ساعت) برسند."

یکی از مدیران پروژه، پروفسور ژانگ ویهوا گفت: " آزمایش قطار مافوق صوت قرار است از آوریل 2021 در دانشگاه حمل و نقل جنوب غربی در چنگدو (استان سیچوان) آغاز شود."

به گفته وی، این قطارهای خلاء، آینده حمل و نقل ریلی است. اکنون قطارهای پر سرعت چینی به سرعت های حداکثر 400 کیلومتر در ساعت می رسند. این متخصص توضیح داد: " با این وجود، سقف سرعت برای حمل و نقل ریلی 600 کیلومتر در ساعت است که پیش بینی می شود با کمک فن آوری های مگلو و خلاء قطار از آن فراتر رود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала