هشدار سازمان بهداشت از اثرات طولانی مدت ویروس کرونا

© AFP 2023 / World Health Organization / Christopher Blackتدروس آدهانوم رئيس سازمان بهداشت جهانی
تدروس آدهانوم رئيس سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: اثرات طولانی بیماری همه‌ گیر ویروس کرونا در بخش ‌های مختلف زندگی اجتماعی بشریت قابل احساس خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم رئيس سازمان بهداشت جهانی، در نشست مجازی در مورد موضوعات بهداشتی که توسط مقامات دوبی برگزار شده بود، اذعان داشت که اپیدمی جهانی هنوز هم در مرحله رشد قرار دارد.

ترامپ احتمال دیدار با مادورو را رد نکرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ احتمال دیدار با مادورو را رد نکرد

تدروس آدهانوم گفت: ما می‌دانیم که این ویروس همه گیر به مراتب سخت ‌تر از یک بحران در سیستم بهداشت است. این یک بحران اقتصادی و بحران اجتماعی در اکثر کشورها است همچنان بحران سیاسی. اثرات آن طی چندین دهه احساس خواهد شد.

پیش از این رئيس سازمان بهداشت جهانی با ابراز نظر در مورد دلایلی که سبب شدند این ویروس همه گیر آسیب بیشتری وارد کند، گفته بود که سیاسی ‌ساختن مشکلات مرتبط با آن، به کووید-۱۹ کمک کرد تا تقویت شود.

در تاریخ ۱۹ ژوئن سازمان بهداشت جهانی، به جهان از آغاز مرحله خطرناک جدید همه گیری ویروس کرونا هشدار داد: مردم از حالت قرنطینه و خود انزوایی خارج می ‌شوند، اما عفونت به گسترش با سرعت زیاد ادامه می‌دهد.

براساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۸.۹ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۴۶۸ هزار نفر جان باخته اند.

براساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز، که جمع آوری داده های مقامات فدرال و محلی و همچنین رسانه ها و سایر منابع باز را برشمرده است، تعداد موارد تایید شده از عفونت کورو ویروس از نوع جدید در جهان از ۹ میلیون فراتر رفته است.

طبق اعلام این دانشگاه، تعداد موارد ابتلا به عفونت کرونا ویروس در سراسر جهان به ۹ میلیون و ۳ هزار و ۳ نفر رسیده است که براساس اعلام این دانشگاه، حداقل ۴۶۹،۱۲۲ نفر جان باختند. ۴،۴۶۳،۹۶۹ نفر در مجموع بهبود یافتند.

در ۱۱ مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع یک عفونت کوراو ویروس جدید با بیماری همه گیر کووید-۱۹ را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала