فشار دفاعی آمریکا بر ژاپن

© AP Photo / Shizuo Kambayashiپایگاه هوایی آمریکا در ژاپن
پایگاه هوایی آمریکا در ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ خواستار چهار برابر شدن هزینه دفاع از ژاپن شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «کیودو»، ایالات متحده خواستار چهار برابر شدن هزینه حضور سربازان کشورش در ژاپن شده است. در این رابطه به نکاتی از کتاب خاطرات جون بولتون مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اشاره شده است که بر طبق آن ایالات متحده در زمان سفر دونالد ترامپ در سال گذشته بر افزایش هزینه پایگاه نظامی آمریکا مستقر در ژاپن تا 8 میلیارد دلار اصرار ورزید.

 اعمال تحريم هاي جديد آمريکا عليه افرادي که علیه نظامیان آمریکا به دادگاه کمک می کنند   - اسپوتنیک ایران
تحريم جديد آمريکا عليه افرادی که علیه نظامیان آمریکا به دادگاه بین المللی کمک می کنند

دونالد ترامپ خواستار چهار برابر شدن هزینه حضور سربازان کشورش در ژاپن شده است. در حال حاضر ۵۴هزار سرباز آمریکایی در ژاپن مستقرند و تاریخ توافق واشنگتن و توکیو درباره تامین هزینه‌های این حضور در مارس ۲۰۲۱ به سر می‌رسد.

ترامپ تهدید کرد اگر این درخواست اجرایی نشود، سربازانش را بطور کامل از ژاپن خارج خواهد کرد. تا کنون دولت ژاپن بطور رسمی شایعات در رابطه با فشار آمریکا در خصوص افزایش هزینه پایگاه آمریکایی را تکذیب کرده است.

استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در ژاپن، بخشی از همکاری‌های امنیتی دو کشور است. نیمی از سربازان آمریکایی مستقر در ژاپن در پایگاه‌های نظامی موجود در جزیره اوکیناوا حضور دارند که از نظر نزدیکی به تایوان، اهمیت راهبردی دارد. آمریکا تاکید کرده که متحدان کشورش بهتر است پول بیشتری برای مسائل دفاعی خود پرداخت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала