برنامه همکاری ایران و چین 25 ساله شد

© Depositphotos.com / JaneUKبرنامه همکاری ایران و چین 25 ساله شد
برنامه همکاری ایران و چین 25 ساله شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیات دولت ایران، پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، هیات دولت ایران در جلسه عصر یکشنبه با حضور رئیس جمهور، پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین را بررسی و تایید کرد.

قدردانی سفیر چین از ما از موضع عادلانه دولت ایران درباره موضوع هنگ کنگ  - اسپوتنیک ایران
قدردانی سفیر چین از موضع عادلانه ایران درباره موضوع هنگ کنگ

رئیس جمهور ایران، شرایط جدید در مناسبات دو کشور را دارای اهمیت استراتژیک برشمرد و پیشبرد مشارکت راهبردی دو کشور در مناسبات دوجانبه منطقه ای و بین الملل براساس رویکرد برد – برد را هدف اساسی این برنامه بلند مدت دانست.

حسن روحانی در ادامه تصریح کرد: این همکاری، زمینه ای برای مشارکت ایران و چین در پروژه های اساسی و زیرساخت های توسعه ای از جمله طرح بزرگ «کمربند – راه» است و فرصتی برای جلب سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

رئیس جمهور ایران با تأکید بر گسترش همکاری دو طرف در حوزه انرژی، این توافق را گامی مثبت در جهت افزایش اهمیت انرژی جهانی و توسعه پایدار منابع نفت و گاز و همچنین انرژی های تجدیدپذیر برشمرد و سرمایه گذاری مشترک در توسعه مناطق آزاد را برای ارتقای نقش این مناطق در تولید و تجارت بین المللی پرفایده دانست.

گفتنی است، در پی بحث و بررسی پیرامون برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین، وزارت امور خارجه مأموریت یافت که طی مذاکرات نهایی با طرف چینی، براساس منافع متقابل بلند مدت، این برنامه را به امضای طرفین برساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала