جهش روابط ایران و افغانستان با امضای سند جامع همکاری‌ها

© AP Photo / Vahid Salemiجهش روابط ایران و افغانستان با امضای سند جامع همکاری‌ها
جهش روابط ایران و افغانستان با امضای سند جامع همکاری‌ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، امضای سند جامع همکاری‌های ایران و افغانستان موجب جهش در روابط دو کشور خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دریابان علی شمخانی نماینده رهبر ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر امروز در دیدار محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان با تاکید بر ضرورت نهایی سازی و امضای هر چه سریع‌تر سند جامع همکاری ایران و افغانستان تصریح کرد؛ امضای این سند راهبردی، ضمن ایجاد جهش و تحولی اساسی در روابط دو کشور و فعال سازی کلیه ظرفیت‌های قابل تبادل، استحکام مناسبات تاریخی دو کشور را بدنبال خواهد داشت.

سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران - اسپوتنیک ایران
سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران

شمخانی در ادامه افزود که در سایه این توافق، رشد و توسعه همه جانبه در این کشور افزایش یافته و آلام و سختی‌های مردم برطرف شود.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز استمرار روابط گرم و دوستانه میان دو کشور را از اولویتهای اصلی دولت افغانستان برشمرد و افزود: به هیچ طرف ثالثی اجازه مخدوش کردن روابط دو کشور را نخواهیم داد.

اتمر ضمن ضمن تأیید اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیرامون اهمیت و نقش مهم امضا سند جامع همکاری‌های ایران و افغانستان اظهار امیدواری کرد که با تلاش مضاعف دو کشور سند ظرف سه ماه آینده نهایی شده و به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала