ژاپن قصد دارد طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا را لغو کند

© Photo / U.S. Army Corps of Engineers Europe Districtژاپن قصد دارد طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا را لغو کند
ژاپن قصد دارد طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا را لغو کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام نخست وزیر ژاپن، طرح استقرار سیستم دفاع موشکی زمینی آمریکایی متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NHK، نخست وزیر ژاپن، شیزو آبه اعلام کرد: " دولت ژاپن در نظر دارد برنامه استقرار سامانه های دفاع موشکی زمینی آمریکایی Aegis Ashore را در هفته آینده جلسه شورای امنیت ملی لغو کند."

این کانال با استناد به منابع موجود در محافل دولتی گفت: " نخست وزیر شینزو آبه و وزرای ارشد به احتمال زیاد این هفته شورای امنیت ملی تشکیل می دهند و این طرح را باطل می کنند."

در اوایل هفته جاری، وزیر دفاع ژاپن، تارو کونو از توقف استقرار سامانه های دفاع موشکی زمینی در بخشدارهای آکیتا در شمال غرب کشور و در یاماگوچی در جنوب غربی تا سال 2023 خبر داد، شعاع این سیستم ها آنطور که انتظار می رود، می تواند کل کشور را تحت پوشش خود قرار دهد. وزیر امور خارجه تصریح کرد: تنظیمات لازم برای اطمینان از سقوط بوستر موشک پس از پرتاب کاملاً در محدوده محل آزمایش و نه در محله های مسکونی، به هزینه مالی و زمان زیادی نیاز دارد.

پس از آن بحث و گفتگو در ردیف نمایندگان مجلس در مورد چگونگی پر کردن "خلاء دفاعی" شکل گرفته آغاز شد. یکی از گزینه های پیشنهادی برای خرید موشک های کروز دوربرد بود. همچنین مشخص نبود که تصمیم دولت ژاپن موقت است یا نهایی.

ایالات متحده نیز به نوبه خود اظهار داشت که آنها طرح استقرار سامانه دفاع موشکی زمینی Aegis Ashore را در ژاپن "متوقف" می دانند اما لغو نشده است. نخست وزیر ژاپن شینزو آبه گفت که استراتژی امنیتی آینده این کشور در تابستان امسال بررسی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала