وزیر بهداشت ایران: رفتار کرونا در هر استان متفاوت است

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت: رفتار ویروس کرونا در اقلیم، نژاد و آب و هوای مختلف بروز متفاوتی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید نمکی در اجلاس مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ایران گفت: حتی در استان‌هایی که فکر می‌کنیم موج اول کرونا را پشت‌سر گذاشته‌ایم، موج اول را به‌طور کامل تجربه نکرده‌ایم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: از دیدگاه اپیدمیولوژیک وقتی بیش از ۳۵ یا ۴۰ درصد از جمعیت، تجربه یک بیماری را داشته باشند و بعد بیماری فروکش کرده باشد، باید فکر کنیم تعدادی بیمار علامت‌دار و تعدادی بدون علامت، با ویروس، تماس داشته‌اند.

وی افزود: در کشور در حال تجربه کردن موج اول کرونا هستیم اما ممکن است شکل موج اول کرونا با آنچه در استان دیگری تجربه کرده‌ایم، متفاوت باشد. باید باور کنیم و به مردم هم بگوییم که ویروس کرونا تمام نشده، پیک بیماری رد نشده و کرونا، یک ویروس پیچیده تودرتوی صدهزارچهره است و ممکن است یک پروتکل درمانی در یک منطقه جواب دهد و در منطقه دیگری جواب ندهد.

نقطه ضعف کووید-19 در برابر کودکان چیست؟  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نقطه ضعف کووید-19 در برابر کودکان چیست؟

وزیر بهداشت گفت: امروز بیشتر از قبل معتقدم که ویروس کرونا، بسیار پیچیده و هنوز هم ناشناخته است. هرگز فکر نکنیم که رفتار ویروس با روز قبل و در اقلیم‌های مختلف؛ یکسان است. رفتار ویروس کرونا در جنوب کرمان با هرمزگان و یا میناب با بندرعباس و شهرهای دیگر، کاملاً متفاوت است بنابراین ویروس کرونا در اقلیم، نژاد و آب‌وهوای مختلف، بروز متفاوتی دارد.

نمکی همچنین بیان داشت: در استان‌هایی که هنوز گرفتاری عمده‌ای ندارند و از گرفتاری قبلی عبور کرده‌اند، از معاونین پرستاری و درمان خواسته‌ام تا مهلتی دهند که همکاران کادر درمانی بتوانند نفس بکشند و با ارائه تسهیلاتی بتوانند به‌همراه خانواده‌هایشان، با رعایت اصول بهداشتی سفر کنند تا اگر طوفان جدیدی در راه بود بتوانیم همکاران تازه‌نفسی داشته باشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала