آمریکایی ها به خاطر برابری نژادی از استفاده از واژه اسکیمو برای بستنی دست بر می دارند

© Sputnik / Max Vertov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکایی ها به خاطر برابری نژادی از استفاده از واژه اسکیمو برای بستنی دست بر می دارند
آمریکایی ها به خاطر برابری نژادی از استفاده از واژه اسکیمو برای بستنی دست بر می دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده ، شرکت Dreyer's Grand Ice Cream که یک نوع بستنی به نام Eskimo Pie را تولید می کند ، نام این مارک صد ساله خود را تغییر می دهد زیرا گویا این نام اسکیموها را تحقیر می کند که گروهی از مردمان بومی ساکن گرینلند ، نوناووت در کانادا ، آلاسکا و مناطق شرقی شبه جزیره چوکوتکا در روسیه هستند.

به گزارش اسپوتنیک ، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز جمعه 19 ژوئن خود اطلاع داده است.

یکی از مدیران شرکت Dreyer's Grand Ice Cream  گفت: "ما متعهد هستیم که بخشی از تصمیم گرفته شده در مورد برابری نژادی باشیم و قبول می کنیم که این نام برای بستنی ما تحقیر آمیز (برای اسکیمو ها) است."

بستنی خوشمزه  Eskimo Pie در سال 1920 توسط کریستین نلسون و راسل استور، قنادان آمریکایی ابداع شد. در علامت تجاری و تبلیغات این محصول از تصویر پسری با لباس اسکیمو استفاده می شود.

واکنش وزارت خارجه روسیه به اعتراضات گسترده در آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به اعتراضات گسترده در آمریکا

وال استریت ژورنال می نویسد این شرکت از نمونه شرکت های مواد غذایی Aunt Jemima  و Uncle Ben’s درآمریکا پیروی کرده که گفته اند لوگوهای خود را که در آنها از تصاویر سیاه پوستان استفاده می شود، تغییر می دهند.

اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала