یک سیارک عظیم دیگر در حال پرواز به سوی کره زمین است

© Photo / Pixabay / Urikyo33یک سیارک عظیم دیگر در حال پرواز به سوی کره زمین است
یک سیارک عظیم دیگر در حال پرواز به سوی کره زمین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا در آخرین اظهارات خود از عبور یک سیارک عظیم دیگر از کنار زمین در روز سه شنبه، سوم تیرماه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این سنگ فضایی قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ مصادف با سوم تیرماه با سرعتی ۴ برابر سرعت گلوله از نزدیکی زمین بگذرد.

ناسا در توضیحات خود در خصوص گذر این سیارک عظیم‌الجثه همچنان که تاکید کرده است این پدیده نباید کسی را نگران کند، اما امکان برخورد آن با کره زمین را هم رد نکرده است.

گفتنی است در صورت افزایش احتمال برخورد این شهاب سنگ بزرگ با زمین، ناسا حتما با ردیابی مسیر دقیق آن راهکار‌هایی برای جلوگیری از رخداد این اتفاق در آستین دارد.

سیارک عامل اصلی انقراض دایناسورها بوده است - اسپوتنیک ایران
سیارک عامل اصلی انقراض دایناسورها بوده است

یکی از تاکتیک‌های ناسا برای پیشگیری از این تصادف، استفاده از سلاح‌های ذوب هسته‌ای است، این اقدام می‌تواند سرعت سیارک را بدون شکستن آن تغییر دهد. نوترون‌های پر سرعت بر اثر انفجار می‌توانند پوسته‌ای از مواد را در سطح سیارک برای مقابله با انفجار تشکیل دهند، سپس مواد موجود در این پوسته سطحی گسترش یافته و منفجر می‌شوند و بدین ترتیب یک مانع ضخیم روی خود سیارک ایجاد می‌شود.

یک تغییر سرعت متوسط در حرکت سیارک (تنها چند میلی متر در ثانیه) که طی چند سال عمل می‌کند، می‌تواند از برخورد کامل سیارک با زمین جلوگیری کند، اما ترفند این است که این سنگ فضایی بدون کوچکترین آسیب و انفجار از مسیر زمین دور شود. این راهکار گرچه بیشتر در فیلم‌های علمی_ تخیلی رواج داشته، اما اگر این سیارک منفجر شود قطعات حاصله از آن به مراتب می‌تواند مشکلات بزرگتری را ایجاد کند.

گزینه دیگری که در این رابطه مورد بحث قرار گرفته است، قرار دادن بادبان‌های بزرگ خورشیدی بر روی یک شیء کوچک تهدیدآمیز است تا فشار نور خورشید در نهایت بتواند مانع برخورد شیء با زمین ش

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала