حضور یک زیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل ژاپن

© Photo / Public domain / PH1 David A. Levy, US Navyحضور یک زیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل ژاپن
حضور یک زیردریایی مرموز در نزدیکی سواحل ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپن یک زیردریایی مرموز را در نزدیکی سواحل خود کشف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای نظامی دفاعی ژاپن یک زیردریایی مرموز را در سواحل این کشور کشف کردند. وزارت دفاع ژاپن این موضوع را روز شنبه 20 ژوئن در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد.

ژاپن چین را به نقض حریم دریایی محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
ژاپن چین را به نقض حریم دریایی محکوم کرد

آنطور که در پیام این وزارتخانه مشخص شده است، در 18 ژوئن، یک ناوشکن ژاپنی و یک هواپیمای گشت زنی این کشور یک زیردریایی ناشناس را در منطقه مجاور در جزیره امامیوشیما مشاهده کرد. زیردریایی در حال حرکت به سمت غرب بود. دو روز بعد، در 20 ژوئن، زیردریایی نامبرده دوباره در دید نیروهای دفاعی ژاپن قرار گرفت - این بار، این زیردریایی در خارج از منطقه مجاور در کنار جزیره یوکاتات قرار داشت.

در همین راستا، وزارتخانه تأکید کرد، وزیر دفاع، تارو کونو، خواستار "انجام هر کار ممکنی برای حفظ هوشیاری و جمع آوری اطلاعات مربوطه" شد.

اینکه این زیردریایی کشف شده متعلق به چه کشوری است را وزارتخانه مشخص نکرده است. در عین حال، طبق منبع شبکه تلویزیونی NHK در وزارت دفاع، ممکن است متعلق به چین باشد.

در اوایل ماه ژوئن، فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده در ژاپن، سپهبد کوین اشنایدر گفت که چین با استفاده از همه گیری ویروس کرونا به عنوان یک پوشش برای فعال کردن ادعاهای ارضی خود در منطقه است. وی به ویژه گفت، از زمان شیوع عفونت جدید در جهان، افزایش فعالیت ناوگان چینی در دریاهای جنوبی چین و شرق چین رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала