جزییات قطعنامه ضد ایرانی

© Fotolia / Borna_Mirجزییات قطعنامه ضد ایرانی
جزییات قطعنامه ضد ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش نویس قطعنامه سه کشور اروپایی در مورد دسترسی بازرسان به دو تاسیسات اتمی در ایران را با اکثریت آرا پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در رای گیری که در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شد، 25 رای موافق به این قطعنامه داده شد، 2 رای مخالف و 7 عضو نیز رای ممتنع به این قطعنامه دادند.

واکنش روسیه به تصویب قطعنامه علیه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به تصویب قطعنامه علیه ایران

میخائیل اولیانف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی به این قطعنامه واکنش داد و در توییتر نوشت: "شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای را تصویب كرد و از ایران خواسته است تا به 2 تاسیساتی كه آژانس می خواهد از آن بازدید كند، اجازه دسترسی داده شود. روسیه و چین به این قطعنامه رای مخالف دادند. ما طرفدار این هستیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران این مشکل را حل کنند، ما معتقدیم که قطعنامه فقط می تواند آن را تشدید کند."

پیشتر یک منبع دیپلماتیکی اعلام کرده بود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش نویس قطعنامه سه کشور اروپایی در مورد دسترسی بازرسان به دو تاسیسات اتمی در ایران را با اکثریت آرا پذیرفته است. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواسته بود كه فوراً اجازه دسترسی به دو تاسیسات هسته ای را بدهد كه ایران بیش از چهار ماه است که اجازه دسترسی بازرسان آژانس را به این تاسیسات نداده است. گروسی همچنین ابراز نگرانی کرد که تقریباً یک سال است که ایران برای روشن شدن موضوعات اساسی مربوط به مسائل هسته ای و فعالیت هسته ای وارد گفتگو نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала