بازگشت برخی از محدودیت‌های کرونایی به جزیره کیش

© Photo / IRNAجزیره کیش
جزیره کیش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی شورای سلامت کیش از بازگشت برخی از محدودیت‌های کرونایی به این جزیره خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر محمدرضا رضانیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مصوبات بیستمین جلسه شورای سلامت کیش، افزود: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، مجامع و گردهمایی‌ها به علت شرایط ویژه منطقه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم مانند عقد، عروسی، جشن تولد و عزاداری تا اطلاع ثانوی ممنوع است، اضافه کرد: برگزاری کنسرت‌ها نیز همچنان تا اطلاع ثانوی ممنوع و بازگشایی مهدکودک‌ها که بنا بر مصوبه شورای ملی کرونا قرار بود از اول تیر در مناطق سفید انجام شود تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

 تعداد زیاد افراد مبتلا شده به کرونا در مراسم عروسی در ایران  - اسپوتنیک ایران
تعداد زیاد افراد مبتلا شده به کرونا در مراسم عروسی در ایران

رضانیا ادامه داد: کلیه دستگاه‌های دولتی مستقر در جزیره می‌بایست تا اطلاع ثانوی نسبت به لغو مأموریت‌های غیرضروری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پرسنل اداری و سازمانی که به مأموریت اجباری یا مرخصی می‌روند در بازگشت، حداقل به مدت ۵ روز باید در قرنطینه باشند و پس از انجام تست در صورت منفی بودن می‌توانند در محل کار خود حضور یابند.

سخنگوی شورای سلامت کیش خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری کووید ۱۹ باید به مدت ۲۱ روز بدون احتساب مرخصی استحقاقی در قرنطینه به سر ببرند.

وی ادامه داد: کلیه پرسنل دارای بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار نباید در محیط کار حضور یابند و مدیران مکلف‌اند تمهیدات لازم را جهت دورکاری یا مرخصی نامبردگان فراهم آورند.

رضانیا اظهار کرد: محدودیت در سفرهای دریایی اعمال خواهد شد که برنامه‌ریزی و چگونگی اجرای آن به کمیته نظارت ستاد بحران ارجاع شد که پس از تصمیم‌گیری اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، ادارات و نهادها، بانک‌ها و مؤسسات بیمه، دفاتر ثبت اسناد رسمی و اصناف مکلف به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و به‌هیچ‌عنوان نباید به ارباب‌رجوع فاقد ماسک خدمات‌دهی کنند.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده مدیران مراکز فوق‌الذکر‌است، اظهار کرد: کلیه ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی مکلف‌اند بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی به مسافران خود ارائه کنند. همچنین نظارت بر استفاده از ماسک در طول پرواز به عهده پرسنل و کروی پروازی بوده، در صورت اعلام موارد تخلف بر خود لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: همچنین مصوب شد طرج جامع مقابله با کرونا در جزیره کیش تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала