آمریکا از روسیه و چین خواست تا در مقابل آژانس انرژی اتمی از ایران دفاع نکنند

© AP Photo / Hans Punzآمریکا از روسیه و چین خواست تا در مقابل آژانس انرژی اتمی از ایران دفاع نکنند
آمریکا از روسیه و چین خواست تا در مقابل آژانس انرژی اتمی از ایران دفاع نکنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از روسیه و چین خواست تا در مقابل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران دفاع نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز جمعه از روسیه و چین خواست در مقابل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران دفاع نکنند.

جزییات قطعنامه ضد ایرانی - اسپوتنیک ایران
جزییات قطعنامه ضد ایرانی

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش نویس قطعنامه سه کشور اروپایی در مورد دسترسی بازرسان به دو تاسیسات اتمی در ایران را با اکثریت آرا پذیرفت. روسیه و چین رای مخالف با این قطعنامه دادند.

هوک اظهار داشت: متأسفانه روسیه و چین سعی کردند از ایران دفاع کنند. چین و روسیه به عنوان قدرت‌های هسته‌ای، مسئولیت ویژه‌ای دارند تا از کشورهایی که آژانس انرژی هسته‌ای را به بازی گرفته‌اند، حمایت نکنند. رای آنها غیر مسئولانه بود، جامعه بین المللی سزاوار بهتر از این است.

به نوبه خود، کریستوفر فورد، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی اظهار داشت که ایران، اولین مورد در تاریخ است که در آن یک کشور عضو پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای، حاضر به ارائه اطلاعات در مورد برنامه هسته‌ای خود نمی‌شود.

پیش از این، میخائیل اولیانف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در این خصوص اظهار داشته بود که روسیه و چین به این قطعنامه رای مخالف دادند. ما طرفدار این هستیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران این مشکل را حل کنند، ما معتقدیم که قطعنامه فقط می تواند آن را تشدید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала