دعوت تروئیكاى اروپائی از ایران برای رایزنى و گفتگو

© AP Photo / Bela Szandelszkyدعوت تروئیكاى اروپائی از ایران برای رایزنى و گفتگو
دعوت تروئیكاى اروپائی از ایران برای رایزنى و گفتگو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان، انگلیس و فرانسه (سه گانه اروپایی) قصد برگزای جلسه ای با حضور وزرای کشورهای عضو برجام و ایران برای گفتگو بر سر توافق هسته ای برجام هستند.

به گزارش اسپوتنیک،  تروئیكاى اروپائی خواهان ترغیب ایران به همکاری در توافق هسته ای هستند. این دعوت در بیانیه روز جمعه توسط وزرای امور خارجه سه کشور - هایکو مایس، دومینیک راب و ژان ایو لو دریان پس از دیدار خود در برلین منتشر شد.

ابراز مخالفت آلمان، انگلیس و فرانسه در برابر تلاش های یک جانبه بازگشت تحریم ها علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
ابراز مخالفت آلمان، انگلیس و فرانسه در برابر تلاش های یک جانبه بازگشت تحریم ها علیه ایران

در این سند آمده است: "ما از ایران می خواهیم كه با هماهنگی با ما و سایر مشاركت كنندگان در برجام، در بحث و گفتگو ها مشاركت كند.". سه وزارت خانه اروپایی منتظر پاسخ سازنده تهران هستند.

وزیران تروئیکای اروپایی در ادامه تصریح کردند: "ما به دنبال نشست وزرا هستیم تا ایران را ترغیب كند كه به طور كامل به تعهدات خود عمل كند و سازوكار حل اختلاف [در چارچوب برجام] را ارزیابی كند."

در این بیانیه آمده است: "ما به همراه شرکای اروپایی ، منافع مشترک امنیتی مشترک را در نظر می گیریم. این منافع شامل حفظ رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای و اطمینان از این است که ایران هرگز اسلحه اتمی گسترش نمی دهد."

 وزیران سه کشور می گویند: "توافق هسته ای وین  نقش اساسی دارد."

وزیران امور خارجه ترویکای اروپایی طی بیانیه‌ای مشترک اعلام نمودند که از فعال‌سازی بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران (اسنپ بک) توسط آمریکا حمایت نمی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала