تروئیکای اروپا: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با روسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت

© AP Photo / Ronald Zakتروئیکای اروپا: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با روسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت
تروئیکای اروپا: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با روسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای اعلام داشتند که موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را با روسیه و چین مورد بحث قرار خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه روز جمعه هایکو ماس، دومینیک راب و ژان-ایو لو دریان وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا آمده است که آلمان و انگلستان و فرانسه (تروئیکای اروپایی) قصد دارند مسئله تمدید تحریم عرضه تسلیحات متعارف و فناوری موشکی به ایران را با روسیه، چین و سایر بازیگران کلیدی مورد بحث قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: ما یادآوری می‌کنیم که تحریم اتحادیه اروپا برای صادرات تسلیحات متعارف و فناوری موشکی به قوت خود تا سال ۲۰۲۳ باقی می‌ماند. ما به این موضوع با هماهنگی تنگاتنگ با روسیه و چین که دو عضو باقیمانده برجام هستند و دیگر اعضای شورای امنیت و دیگر شرکای کلیدی خواهیم پرداخت.

در بیانیه وزرای خارجه تروئیکا آمده است: در عین حال ما اهداف زیر را در پیش خواهیم داشت: حفظ اقتدار و یکپارچگی شورای امنیت سازمان ملل متحد و تلاش برای اطمینان از امنیت و ثبات منطقه. وزرا همچنین اشاره کردند: ما به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ که توسط آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت پایبند هستند. اگر چه ما معتقدیم که برداشته شدن برنامه ریزی شده تحریم تسلیحاتی سلاح‌های متعارف در اکتبر آینده که در قطعنامه ۲۲۳۱ به آن اشاره شده پیامدهای زیادی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала