واکنش عربستان به بمباران مناطقی در عراق توسط ترکیه و ایران

CC0 / Pixabay/apriltan18 / عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی بمباران مناطقی در عراق توسط ترکیه و ایران را خطری برای امنیت منطقه نامید.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره وزارت خارجه عربستان در توییتر، عربستان سعودی بمباران  نواحی کردنشین در شمال عراق توسط ترکیه – ایران را شدیدا محکوم کرد و آن را تهدیدی برای امنیت منطقه نامید.

در اعلامیه وزارت خارجه عربستان آمده است:« این حملات به معنای دخالت در امور داخلی یک کشور عربی  و نقض مرزهای آن است و امنیت جهان عرب و منطقه را به خطر می‌اندازد و آشکارا نقض حقوق و اصول بین‌المللی است».

غیرفعال شدن تعدادی از دکل‌های نفتی عربستان  - اسپوتنیک ایران
غیرفعال شدن تعدادی از دکل‌های نفتی عربستان

وزارت امورخارجه عربستان متذکر شد که عربستان از هرگونه اقدام عراق در دفاع از  امنیت و حاکمیت ارضی خود در پاسخ به عملیات ترکیه و ایران حمایت می‌کند.

چندی پیش وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که احضار سفیر ایران در اعتراض به آنچه بمباران روستاهای مرزی در ارتفاعات آلانه از توابع شهر حاج عمران واقع در استان اربیل این کشور خوانده، صورت گرفته است.

این وزارتخانه عراقی افزود: وزارت امور خارجه بر تمایل عراق برای تداوم وتوسعه روابط تاریخی میان دو کشور و در عین حال محکومیت چنین اقداماتی و اهمیت اصرار طرف ایرانی بر احترام به حاکمیت عراق و توقف انجام چنین اقداماتی  و بررسی راههای همکاری دوجانبه مشترک در زمینه تامین امنیت و برقراری ثبات در مرزهای مشترک تاکید می کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، توپخانه سپاه در روزهای اخیر، مراکز کومله و دموکرات را در مناطق مرزی کردستان عراق با ایران، مورد هدف قرار داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала