پوتین: هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی کبیر، مسئولیت مشترک در مقابل تاریخ و آینده

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: هفتادمین سالگرد پیروزی کبیر،مسئولیت مشترک در مقابل تاریخ و آینده
پوتین: هفتادمین سالگرد پیروزی کبیر،مسئولیت مشترک در مقابل تاریخ و آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئيس جمهور روسيه در مقاله اى كه براى نشريه آمريكائى نشنال اينترنت نوشت، بر مسئوليت همگانى در مقابل تاريخ و آينده تأكيد نمود.

وى نوشت: مسئوليت در مقابل گذشته و آینده آن است که ما باید منتها تلاش خود را بکار ببریم تا تکرار این تراژدی دهشتناک هرگز ممکن نشود. از اینرو وظیفه خود دانستم تا مقاله‌ای در باره جنگ جهانی دوم و جنگ کبیر میهنی بنویسم. بارها این ایده را در گفتگوها با رهبران جهان مطرح کردم و با درک آنها روبرو شدم. 

وی تاکید کرد: اواخر سال گذشته، در اجلاس رهبران کشورهای جامعه مشترک‌المنافع ما همه یک نظر واحد داشتیم: این نکته مهم است که به نسل‌های بعدی گفته شود که پیروزی بر نازیسم قبل از هرچیز توسط مردم و ملت شوروی ممکن شد و در این مبارزه قهرمانانه- نمایندگان تمام جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی در جبهه و پشت جبهه شانه به شانه یکدیگر- ایستادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مقاله‌ای با عنوان «درس‌های واقعی 75-مین سالگرد جنگ جهانی دوم» برای نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت كه در آن نتايج جنگ جهانى دوم به طور جامع مورد ارزيابي قرار گرفته و از سياستمداران اروپايی و به ويژه رهبران لهستانی دعوت شده است كه به واقعيت توطئه مونيخ اعتراف كنند.
 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала