موج آلمانی کرونا

© Sputnik / Igor Zarembo آلمان
 آلمان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به کووید -19 در آلمان به 657 هزار نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در آلمان که گفته می‌شود در مبارزه با ویروس کرونا، یک کشور نمونه است، تعداد مبتلایان در آنجا به 657000 نفر افزایش یافته است که یکی از بیشترین مبتلایان در اروپا به حساب می‌آید.  به گفته مقامات، دلیل این امر، تضعیف اقدامات ضد اپیدمی کرونا و بازگشایی مرزها با اروپای شرقی است.

مجازات اروپا و آسیا توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
مجازات اروپا و آسیا توسط آمریکا

این سوال مطرح می شود که این موج دوم کروناست و یا ادامه همان موج اول؟ نمونه آشکار، نتایج تست ویروس کرونا در یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های اروپا در شهر «رداویدنبروک» آلمان است. تست کرونا در رابطه با 6400 نفر از کارمندان این شرکت از 10 تا 18 ماه مه انجام شد ولی حتی یک نمونه ابتلا به ثبت نرسید، اما اواسط ماه ژوئن با انجام تست مشابه، 657 مورد ابتلا به ثبت رسید که این تعداد افزایش می یابد.

اکثر  کارمندان این کشتارگاه از اروپای شرقی هستند. مقامات معتقدند که ویروس توسط افرادی که پس از بازگشایی مرزها بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز 15 ژوئن به رفت و آمد به کشورهای اروپای شرقی پرداختند، «وارد» شده است. ازاینرو میتوان با قاطعیت اعلام کرد که ویروس ناپدید نشده است.

در ایتالیا نیز که ویروس کرونا باعث مرگ 34500 نفر شد طی یک روز 329 مورد جدید ابتلا به ثبت رسید و 43 نفر دیگر درگذشتند. این امر با تضعیف مرحله سوم محدودیت های کرونایی رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала