تسلیت هنرمندان و کاربران شبکه های اجتماعی به علت فوت پدرسالار +عکس

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمراسم خاکسپاری قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در شهر گرگان ایران
مراسم خاکسپاری قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در شهر گرگان ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلبریتی ها و کاربران فوت محمد علی کشاورز را با یادی از او تسلیت گفتند!

به گزارش اسپوتنیک، محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت ایرانی که بیشتر او را با نام پدرسالار می شناسند، در دوره زندگی حرفه ای خود توانست نقش های مادگاری را ثبت کند. هنرمندان و کاربران با یادی از نقش هایی که او ایفا کرده بود، فوت این بازیگر را تسلیت گفتند.

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

رضا بابک در پی درگذشت محمد علی کشاورز از او به عنوان بازیگری بی‌نظیر یاد کرد که حضورش هم بر صحنه تئاتر و هم مقابل دوربین بسیار اثرگذار بود. در یادداشت این هنرمند آمده است که

عالیجناب محمد علی خان کشاورز هم از میان ما رفت. آرتیستی با سابقه‌ی درخشان بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون. استاد عزیزمان محمد علی کشاورز در حضور صدر در صدی در نقش‌هایی که به ایشان محول می‌شد، نمونه بود و در قالب شخصیت‌های گوناگون، بی‌نظیر بود چه در ارایه شخصیت‌های ایرانی و در چه در آفرینش کارکترهای فرنگی.

عزیزمان محمد علی کشاورز تمام مختصات یک بازیگر درجه یک را دارا و حضورش چه در صحنه و چه در تصویر،  بسیار بسیار تاثیرگذار بود. نگاه زیبایش در نقش‌ها ... صدای گیرا و پر قدرتش روی صحنه و انعطاف بدنش در حرکات یک شخصیت، بی‌نظیر بود.

محمد علی کشاورز، استاد بی‌بدیل بازیگری از میان ما رفت و جای خالی‌اش بسیار بسیار احساس می‌شود. روح بزرگش قرین رحمت و یاد بزرگش زنده و جاودان باد!

حسین انتظامی رییس سازمانی سینمایی در پیامی درگذشت محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است که فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت.

ترجیع بند زندگی هنری مرحوم کشاورز و مولفه مشترک نقش های ماندگار  و متنوع او در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، مردمی بودن و الهام گرفتن از مسائل مردمان روزگار خویش بود. 

فقدان این هنرمند تکرارناپذیر را به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب سینما تسلیت می گویم و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم  و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم  خوستارم.

پرویز پرستویی نیز آسمانی شدن اسن هنرمند پیشکسوت را این چنین تسلیت گفت که دو مرد اندک مدتی با هم بودند
آنکه جسم مادیش را کشاورز مردی با نام صغیر محمدعلی می نامیدیم که خدایش رحمت کند .
و ان دیگری مرد و آن روح سرتاپا معنوی که در ذهن هرکداممان به یادگار نامی مانده به سان شعبان استخوانی در هزاردستان ، اسدالله در پدر سالار ، خواجه قشیری در سربداران ... پس بانگی از دور به هشدارمان برآمده که این خبر مرگ نیز همچون اعلان ترحیم بالا از گذشته های دور بر دیوارها به دروغ بوده و خواهد بود چون او همچون هزاران نامش ، در دل ما هزاران جان داشته که هرگز نخواهد مرد ، فقط نقشش با گذری ساده از نمایش این جهان به تاتری دیگر لباسی درخور شخصیت جدید به تن کرده و بس . پس ای هزار مرد هزار جهان ساخته ، به راه و نمایش هایت ادامه بده

 

View this post on Instagram

A post shared by Parviz Parastouei (@parvizparastouei) on

گوهر خیراندیش نیز نوشت که یادش تا هميشه ماندگار و جاوادانه است

احمد مهرانفر، با یادی از نقش های او در سریال هزاردستان و فیلم مادر یاد او را گرامی داشت.

View this post on Instagram

A post shared by Ahmad Mehranfar | احمدمهرانفر (@ahmadmehranfar) on

از آثار ماندگار محمد علی کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است. گفته شده است که کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

View this post on Instagram

A post shared by Pariya (@pariya_funny) on

علاوه بر سلبریتی ها، بسیاری از کاربران با تاسف از پر کشیدن این هنرمند پیشکسوت ایرانی، دعا کردند تا روح او شاد بشد و در آرامش ابدی قرار بگیرد. بعضی از کاربران عنوان کردند که کارگردانان نهایت استفاده را از این بزرگ مرد نکردندو اکنون ما افسوس نقش هایی را می خوریم که این بزرگمرد در زمان حیات خود ایفا نکرد.
عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که یک ایران از سالارسینمای ایران خاطره دارند و حتما و قطعا نسل های بعد هم با اثار او زندگی خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала