ارسال تجهیزات نظامی سنگین ارتش سوریه به استان رقه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ارسال تجهیزات نظامی سنگین ارتش سوریه به استان رقه
ارسال تجهیزات نظامی سنگین ارتش سوریه به استان رقه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خبر دادند که ارتش سوریه به منطقه «عین عیسی» واقع در شمال غرب استان رقه تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، گفته می شود تجهیزات نظامی جدید متعلق به ارتش سوریه به منطقه «عین عیسی» واقع در شمال غرب استان رقه ارسال شده است.

تجهیزات ارسالی، در نزدیکی مسیر بین‌المللی بین حلب و حسکه در شمال شهر عین عیسی مستقر شده است. در این منطقه نیروهای روسیه نیز حضور دارند.

نیروهای دموکراتیک خبر دادند که تجهیزات ارتش سوریه شامل توپخانه سنگین، خودروهای زره و نیروهای پیاده‌نظام بوده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
موسوی: روابط با سوریه را حفظ و تقویت خواهیم کرد

این نیروها همچنین تأکید کردند که تروریست‌های وابسته به ترکیه در گروه موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) حضور دارند و در منطقه «تل ابیض» مستقر هستند، همزمان با ورود تجهیزات ارتش سوریه، منطقه عین عیسی را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر، برخی از منابع خبری معارض اعلام کردند که نظامیان ترکیه در خطوط تلاقی با نیروهای دموکراتیک در استانهای رقه و حسکه، نیروهای زیادی را در محورهای «الزرکان» و «تل تمر» در شمال حسکه و محور عین عیسی مستقر کردند.

این منابع ادعا کردند که هدف از تجهیز نیروهای ترکیه، آغاز عملیات نظامی در برهه کنونی نیست، بلکه از ترس عملیات نیروهای دموکراتیک است.

نظامیان ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند. مسئولان سوری بارها این حضور را «اشغالگرانه» قلمداد و تأکید کرده‌اند که اشغالگران خارجی را از خاک خود اخراج خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала