پیش بینی ورشکستگی قریب الوقوع دلار

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی ورشکستگی قریب الوقوع دلار
پیش بینی ورشکستگی قریب الوقوع  دلار  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش بینی می شود که دلار در شرایط کسری بودجه در حال رشد در ایالات متحده و فرایندهای مقابله با روند جهانی سازی در آینده نزدیک با ورشکستگی روبرو شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را استفان روچ،  رئیس پیشین بخش آسیایی شرکت خدمات مالی آمریکایی  مورگان استنلی ، استاد دانشگاه ییل در مصاحبه با CNBC  اعلام کرد.

طبق پیش بینی وی که یکی از شایسته ترین تحلیلگران جهانی در منطقه آسیا به حساب می آید ، ممکن است نرخ برابری  دلار با  سایر ارزهای اصلی در سال های   2021 و2022 به میزان 35 درصد کاهش یابد. روچ اصلی ترین مشکلات اقتصاد ایالات متحده در شرایط همه گیری ویروس کرونا را ترکیبی از عواملی همچون سطح پایین پس اندازهای مردم و کسری تراز پرداخت ها  نامید. وی گفت: "این مشکلات به دلیل رشد کسری بودجه در سال های آینده شدیدتر و شدیدتر می شوند."

چین در پی رقم زدن سقوط دلار - اسپوتنیک ایران
چین در پی رقم زدن سقوط دلار

استفان روچ گفت: "در عین حال ، آمریکا از روند جهانی سازی فاصله می گیرد و توجه خود را معطوف جدا کردن  این کشور از سایر نقاط جهان  کرده است و این یک ترکیب کشنده است. " او نگران تکرار رکود ایالات متحده در دهه 70 قرن بیستم است که رکود اقتصادی و افزایش بیکاری با  تورم تلفیق شده بودند.

پیش از این گزارش شده بود كه بدهی دولت آمریكا به بالاترین سطح در طول تاریخ معادل 26 تریلیون دلار رسیده است. افزایش شدید این شاخص در  رابطه با هزینه های بودجه برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا و به تعویق افتادن زمان پرداخت مالیات ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала