مشاور رئیس جمهور لبنان: اعتراضات در لبنان داستان جدیدی نیست

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور رئیس جمهور لبنان: اعتراضات در لبنان داستان جدیدی نیست
مشاور رئیس جمهور لبنان: اعتراضات در لبنان داستان جدیدی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس جمهور لبنان در امور روسیه، اعتراضات در این کشور را یک چالش اساسی برای ثبات جامعه لبنان دانست.

اسپوتنیک - أمل أبو زيد، مشاور رئیس جمهور لبنان در امور روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در مورد توسعه اوضاع سیاسی داخلی و احساسات عمومی در جامعه در رابطه با ناآرامی‌های جاری در شهرهای لبنان به گفت و گو نشست.

وی بیان داشت: در واقع اعتراضات در لبنان به هیچ وجه داستان جدیدی نیست. اما با توجه به شرایط دشوار امروز لبنان، این بازی می تواند خطرناک باشد. اعتراضات می تواند یک چالش اساسی برای ثبات جامعه ما باشد. گویا ما در راستای این امر تلاش می کنیم. این سیاستمدار تأکید کرد که دولت باید به شورش ها در خیابان های شهرها پایان دهد، در غیر این صورت با خطر هرج و مرج در کشور مواجه خواهیم بود.

أبو زيد تصریح کرد: کسانی که به ثبات لبنان و امنیت مردم آن علاقه دارند باید بدانند که فشار آوردن بر هرج و مرج لبنان می تواند باعث بیشتر از بین رفتن دولت و نهادهای امنیتی آن شود. بله، امروز این خطر وجود دارد كه نیروهایی بتوانند نزاع بین ادیان را دوباره راه‌اندازی كنند و این موضوع به نوبه خود منجر به یک نتیجه غیرقابل پیش بینی خواهد شد.

لبنان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا توطئه ای جدید برای لبنان در راه است؟

این سیاستمدار لبنانی بیان داشت: در عین حال، مردم می‌دانند که افراد تحریک کننده در اعتراضات بیرون می‌آیند و مردم غالباً آنها را نادیده می گیرند. بازماندگان جنگ داخلی لبنان نتیجه این تشنج‌ها را می دانند.

وی در خصوص تحریکات معترضین گفت: دولت اطلاعات کافی در مورد هویت تحریک کنندگان، بازیگران و محرکان ناآرامی ها دارد و با فرا رسیدن زمان، این اطلاعات آشکار خواهند شد. اکنون لازم است که سرانجام همه چیز مشخص گردد. در عین حال أبو زيد خاطرنشان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد و باید هر چه سریعتر به آنها رسیدگی شود.

این سیاستمدار لبنانی افزود: شکی نیست که ما در اقتصاد و ارز دچار یک بحران داخلی هستیم. اما این بحران مرتبط با اوضاع منطقه است: درگیری اعراب و اسرائیل، اوضاع سوریه و عواقب حضور بیش از یک میلیون پناهنده سوری در لبنان و اینها علاوه بر اقدامات تهاجمی اسرائیل علیه لبنان و حریم هوایی این کشور است.

وی در خصوص مشکلاتی که ممکن است به دلیل اجرایی شدن به اصطلاح "قانون سزار" آمریکایی علیه سوریه برای لبنان پیش بیاید، اظهار داشت: این طرح نیز به لبنان ضربه می‌زند. سوریه و لبنان نقاط تماس اقتصادی و تجاری زیادی دارند و این به رشد لیره کمک نمی کند. بنابراین باید صبور بود و وضعیت را تحت نظر داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала