گزارش و تحلیل

بشر در جستجوی هوش فرازمینی

اشتراک
علاوه بر بشریت، حداکثر 36 تمدن هوشمند می توانند زندگی کنند. اما ملاقات با فرازمینیان هنوز میسرنیست. چرا؟

اسپوتنیک همراه با اکسپرس، مجله هفتگی چاپ فرانسه می پرسد: آیا زندگی در خارج از حدود کره زمین وجود دارد؟ این مانند داستان های علمی تخیلی است، اما می تواند یک واقعیت باشد. طبق مطالعه ای که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه ناتینگهام (بریتانیا) انجام شده و در تاریخ 15 ژوئن در مجله اخترفیزیکی منتشر شده است، کهکشان راه شیری می تواند "حدود سی تمدن هوشمند" را داشته باشد.

دانشمندان شرکت کننده در این مطالعه هشدار می دهند: "مسئله موجودیت تمدن های فرازمینی هوشمند و قادر به برقراری ارتباط تمدنی همیشه یک فرض باقی می ماند، تا زمانی که موارد مشخص خاص یافت و اثبات نشود، اما این بدان معنی نیست که ما نمی توانیم مدلهای خود را ارائه دهیم."

روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی  - اسپوتنیک ایران
روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی

حداقل 6120 سال برای برقراری تماس لازم است

به گفته دانشمندان، بر اساس مدلهای پیشنهادی، حداقل 36 تمدن فرازمینی ممکن است در کهکشان راه شیری یافت شود. آنها ادعا می کنند که "نزدیکترین آنها در حداکثر فاصله 17000 سال نوری قرار دارد و این امر باعث می شود که تشخیص آن و برقراری ارتباط با آن با استفاده از فن آوری های مدرن محال باشد ."

دانشمندان حدس زدند كه زندگی در خارج از کره زمین به طور مشابه در مقیاس زمانی در حدود 5 میلیارد سال توسعه می یابد. در نهایت، با توجه به مسافتی که این تمدنها می توانند بین همدیگر داشته باشند، برای برقراری ارتباطات دوطرفه حداقل  6120 سال لازم است.

سناریوی سخت تر وجود دارد. طبق این سناریو، حداقل تعداد تمدنهای فرازمینی 8 تا است. دانشمندان می گویند:  "نزدیکترین آنها در فاصله حدود 50 هزار سال نوری است.   6300  سال طول خواهد کشید تا SETI (SETI یا Search for Extraterrestrial Intelligence ـ سازمان جستجوی اطلاعات فرازمینی  و برقراری ارتباط با تمدنهای فرازمینی) بتواند اقداماتی جهت کشف آن انجام دهد  و مطابق با پیشرفته ترین سناریو، با بیشترین عدم اطمینان، حداقل باید 2900 تمدن فرازمینی وجود داشته باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала