سلاح لیزری: ابر قدرت جدید آمریکا

اشتراک
هواپیمای پشتیبانی توپخانه AC-130 آمریکا تا سال 2022 یک سیستم لیزر 60 کیلوواتی را دریافت می کند و به قدرتمندترین سلاح لیزری تبدیل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کارشناسان غربی، نیروی هوایی ایالات متحده خبر از بازسازی هواپیمای پشتیبانی توپخانه AC-130 آمریکا تا سال 2022 و اتصال سیستم لیزر 60 کیلوواتی به این هواپیما را می دهد.

آمريکا يک سلاح هايپرسونيک را به صورت نيمه موفق آزمايش کرد  - اسپوتنیک ایران
آمريکا يک سلاح هايپرسونيک را به صورت نيمه موفق آزمايش کرد

بروز رسانی AC-130 در سال 2015 آغاز شد. تولید تجهیزات با کالیبر بزرگ، مهمات قابل تنظیم برای اسلحه های خودکار 30 میلیمتری و دو سیستم لیزری - با ظرفیت 120 و 60 کیلووات برای این هواپیما انجام شد. اولین مجموعه برای جایگزینی هاویتزر 105 میلیمتری در هواپیما - برای مقابله با اهداف زرهی ، هواپیما ، هلیکوپتر و پیاده نظام برنامه ریزی شده بود. لیزر همچنین می تواند در حالت غیر کشنده عمل کند و باعث کور شدن سربازان دشمن شود.

همانطور که ارتش آمریكا در كنفرانس صنعت نیرو برای عملیات ویژه گفت این سلاح برای از بین بردن وسایل نقلیه غیرنظامی طراحی شده است. تام پالنسکه، سرهنگ فرماندهی ویژه عملیات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توضیح داد: "AC-130 دارای توپ 30 میلی متر - به اندازه تفنگ تیرانداز - و بسیاری از سلاح های پیشرفته دیگر است."

پیش از این، هواپیماهای آزمایشی آمریکایی با لیزر شیمیایی Boeing YAL-1 است که در سال 2002 به بهره برداری رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала