لاوروف: روسیه و اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق هسته ای با ایران هستند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه و اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق هسته ای با ایران هستند
 لاوروف: روسیه و اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق هسته ای با ایران هستند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گفتگوی سرگی لاوروف و جوزپ بورل، وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که مسکو و اتحادیه اروپا قصد دارند اجرای کامل برنامه جامع مشترک برنامه هسته ای ایران را تضمین کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از مکالمه تلفنی با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی جوزپ بورل اعلام نمود که، روسیه و اتحادیه اروپا قصد دارند اجرای کامل برنامه جامع مشترک برنامه هسته ای ایران را تضمین کنند. 

لاوروف: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم شورای امنیت علیه ایران نامشروع است
 - اسپوتنیک ایران
لاوروف: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران نامشروع است

لاوروف گفت: "البته ، ما در خصوص جزئیات کامل درباره وضعیت برنامه هسته ای ایران بحث کردیم. ما بر تعهد خود - هم به روسیه و هم اتحادیه اروپا پایبند هستیم و تأکید بر اجرای پایدار و جامع برنامه جامع اقدام مشترک برجام داریم".

 وی افزود که وی و بورل "ارزیابی هایی از فرآیندهای پیچیده ای که هم اکنون در وین به عنوان بخشی از هیئت رئیسه آژانس بین المللی انرژی هسته ای و همچنین در نیویورک در را ارزیابی نمودند".

وزیر امور خارجه گفت: "جایی كه همكاران آمریكایی ما در تلاشند راه حل هایی را ارائه دهند كه اساساً با همه توافق های حاصل شده در چارچوب برجام كه با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است، مطابقت داشته باشد".

گفتگو بین لاوروف و بورل پس از دیدار روز سه شنبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از مسکو انجام شد. لاوروف همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی به دنبال مذاکرات با همتای ایرانی خود ، از اقدامات "بی پروا" دربارع ایران صحبت کرد ، که آنها سعی می کنند هم در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم سازمان ملل این اقدامات را انجام دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала