رقم واقعی تورم در ایران اعلام شد

© Fotolia / violetkaipaتورم
تورم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوانساری: در ایران پیش‌بینی می‌شود که 5.3 درصد کاهش رشد اقتصادی در سال جاری داشته باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت که افزایش قیمت‌ها نشان می‌هد که این رقم واقعی نیست و تورم واقعی رقمی بیشتر از 22 درصد است.

وی در ادامه افزود:« پیش‌بینی بانک جهانی برای اقتصاد کل دنیا حدود 5.2 درصد منفی برای سال 2020  است و در ایران  پیش‌بینی می‌شود که 5.3 درصد که  کاهش رشد اقتصادی در سال جاری داشته باشیم و با توجه به اینکه در دو سال گذشته رشد اقتصاد منفی بوده بنظر می‌آید اگر  امسال هم این رشد ادامه یابد 16.4 درصد اقتصاد کشور کوچکتر خواهد شد.

دستور روحانی به رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پروژه‌های زیرساختی ایران - اسپوتنیک ایران
دستور روحانی به رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پروژه‌های زیرساختی ایران

اعلام شده که تورم 22 درصدی در سال جاری داشته باشیم  ولی شواهد نشان می‌دهد که قطعا تورم بیش از این خواهد بود بخصوص  با توجه به افزایش قیمت اکثر اقلام نشان می‌دهد که رقم تورم  22 واقعی نیست و قطعا رقم تورم بالاتر خواهد بود لذا می‌طلبد که حتما تدبیر جدی انجام شود که اقتصاد و بخصوص بنگاه‌ها دچار لطمات بیشتر نشود.

صادرات غیر نفتی یکی از منابع اصلی درآمدی کشور است که در دو ماهه اول امسال با کاهش  اول امسال با کاهش 47.8 درصدی روبرو شده‌ایم و  البته اگرچه تاثیر کرونا بوده اما عوامل و سیاستگذاری های غلط بر صادرات غیرنفتی دلایل اصلی این کاهش بوده است و بارها مطرح شده که مشورت با بخش خصوصی و دست‌اندرکاران صادرات می‌تواند راهگشا باشد که کمتر به آن بها داده شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала