کرونا تا چه مدتی روی غذاهای یخ زده زنده می ماند؟

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationکرونا تا چه مدتی روی غذاهای یخ زده زنده می ماند؟
کرونا تا چه مدتی روی غذاهای یخ زده زنده می ماند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپیدمیولوژیست برجسته در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اعلام کرد که ویروس کووید-19 تا مدت طولانی می تواند در غذاهای منجمد زندگی کند.

به گزارش اسپوتنیک، وو زوتسو، اپیدمیولوژیست برجسته در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های پکن گفت: کووید-19 می تواند تا 2-3 ماه در غذاهای منجمد زندگی کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
پوتین: روسیه با کمترین تلفات و خسارات از وضعیت کرونا خارج می شود

بزرگترین بازار عمده فروشی سینفادی، در منطقه فنتای پکن روز شنبه به طور موقت بسته شد. تعطیلی این بازار پس تحقیقات ویروس شناسان که روی تخته برش ماهی قزل آلا ویروس کرونا پیدا کردند، انجام شد. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که ویروس با ماهی ارتباط دارد یا خیر، اما بسیاری از سوپر مارکت ها و رستوران ها ماهی و ظروف آن را خارج کرده اند. مقامات این شهر اعلام کردند که طی یک شبانه‌روز تست گسترده موفق شدند 46 فرد مبتلا بدون علائم را شناسایی کنند که با این بازار در ارتباط بودند و برای آنکه شرایط از کنترل خارج نشود در این منطقه حکومت نظامی اعلام شد.

این کارشناس در مصاحبه ای با تلویزیون مرکزی چین گفت: "تمام نمونه ویروس هایی که ما دریافت کردیم از جاهایی بود که درجه حرارت پایین بود، هر چه درجه حرارت پایین تر باشد، ویروس مدت طولانی تری می تواند زندگی کند. در مورد غذاهای یخ زده، ویروس می تواند 2-3 ماه روی چنین سطوحی بماند."

وی افزود: "سعی كنید محصولات كشاورزی وارداتی یا محصولات یخ زده را خریداری نكنید، حتما آنها را بپزید و نباید آنها را خام مصرف کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала