آماده‌باش و هشدار کره شمالی

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آماده‌باش و هشدار کره شمالی
آماده‌باش و هشدار کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال ورود نیروهای کره شمالی به منطقه غیرنظامی میان دو کره وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس مرکزی تلگراف (CTAC).کره شمالی، ستادکل ارتش کره شمالی هشدار داد که نیروهای این کشور آماده ورود به منطقه غیرنظامی میان دو کره هستند.

در اعلامیه منتشره آمده است که ارتش کره شمالی برای اجرای فوری دستورات حزب و دولت آماده است.  روز سه شنبه ۱۶ ژوئیه، ارتش کره شمالی گفت در حال بررسی یک برنامه عملی برای اعزام ارتش به مناطق غیرنظامی بین دو کره است.

ارتش کره شمالی گفته است «در حالت آماده‌باش» قرار دارد و آماده است تا سریعا تصمیمات دولت را به اجرا بگذارد. کره شمالی و کره جنوبی توسط منطقه‌ موسوم به منطقه غیرنظامی از هم جدا می‌شوند، یک خط حائل مرزی که پس از جنگ شبه جزیره کره، دو کشور را از هم جدا کرده است.

کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
قطع خطوط نظامی بین کره شمالی و کره جنوبی

به گزارش «یونهاپ»، موضوع در مورد کنونی با محله‌هایی در شهر « کسون» و منطقه کوهستانی «کیمگانسان» در ارتباط است که برای اجرای پروژه‌های مشترک جهت ایجاد مناطق صنعتی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فاصله 50 کیلومتری از سئول قرار دارند. در صورت آغاز اعزام نیروها، این منطقه مهمترین مسیر حرکت نیروهای کره شمالی به سمت جنوب خواهد بود.

رییس ستاد مشترک ارتش کره شمالی تهدید کرد به دنبال طرحی برای اعزام مجدد نیروی نظامی به منطقه حائل غیرنظامی در مرز دو کره است. این منطقه که از آن با عنوان DMZ یاد می‌شود در سال ۲۰۱۸ و در پی توافق دو کره به منطقه‌ای عاری از سلاح و نیروی مسلح تبدیل شد.

تنش جدید میان کره شمالی و کره جنوبی پس از آن اوج گرفت که خواهر کیم جونگ اون، سئول را تهدید کرد دست از پرتاب بالن‌های حاوی نوشته علیه رهبران کره شمالی بردارد. کره جنوبی اعلام کرده مخالفان حکومت کره شمالی اقدام به پرتاب این بالن‌ها می‌کنند و مسئولیتی متوجه سئول نیست.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز در واکنش به این تهدید طرف شمالی از پیونگ یانگ خواسته به مفاد قرارداد فی مابین در سال ۲۰۱۸ احترام بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала