مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی

© Sputnik / Artyom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر فیلم
فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران، سرقت و قاچاق فیلم در فضای مجازی کنترل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی با ریاست جانشین فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شد.

سید غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در این خصوص گفت:«این کارگروه تلاش خواهد کرد تا سرقت و قاچاق فیلم را در فضای مجازی تا حد ممکن کنترل و خاطیان را تحویل دادگاه‌های صالحه بدهد.

در پی نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین، سرقت فیلم در فضای مجازی به شکل غیرقابل قبولی افزایش یافته است. به‌گونه‌ای که ظرف کمتر از ۲ تا ۶ ساعت فیلم‌ها دانلود و به نمایش غیرقانونی در می‌آید. اغلب دانلودکنندگان هم صرفاً تماشاگران معمولی نیستند، بلکه افرادی هستند که با این دانلودها و ارایه به تماشاگران علاقمند، کاسبی پرسودی به زیان تهیه‌کنندگان به راه انداخته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: برخی از کشور‌های همسایه در ورود قاچاق به ایران دخالت دارند - اسپوتنیک ایران
فرمانده نیروی دریایی سپاه: برخی از کشور‌های همسایه در ورود قاچاق به ایران دخالت دارند

از آنجا که برای مبارزه نیاز به اطلاعات تخصصی و شاکی خصوصی هست، جانشین رییس پلیس تهران اعلام کرد که نیروی انتظامی با قاچاق محصولات فرهنگی برخورد قاطع خواهد کرد و در راستای وظیفه با هرگونه سرقت، توزیع و انتشار غیر مجاز فیلم‌های سینمایی و محصولات شبکه نمایش خانگی برخورد جدی خواهد کرد.

در جهت مبارزه با نمایش غیرقانونی فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، مقرر شد شورای عالی به نمایندگی تهیه کنندگان و با همکاری مالکان فیلم در دادسرای فرهنگ و رسانه اقامه دعوی کنند تا قوه قضاییه اقدامات لازم را انجام دهد.

در مورد نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون امتیاز خرید و مجوز نمایش قانونی نیز مقرر شد برای نمایش غیرقانونی در پلتفرم‌های نمایش فیلم نیز تصمیماتی قانونی اتخاذ شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала