سه کشور اروپایی قطعنامه ای علیه ایران آماده کردند

© AP Photo / Ronald Zakسه کشور اروپایی قطعنامه ای علیه ایران آماده کردند
سه کشور اروپایی قطعنامه ای علیه ایران آماده کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا، فرانسه و آلمان، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، علیه ایران تهیه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد که فرانسه، آلمان و بریتانیا بناست طی قطعنامه‌ای از ایران بخواهند تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

این خبرگزاری اعلام کرد که مدرکی به دستش رسیده که شورای حکام برای نخستین‌بار از سال 2012 در این زمینه به ایران تذکر رسمی بدهند، امری که می‌تواند تنش‌ها بر سر برجام را بالا ببرد. 

قطعنامه به نفع ایران؛ آیا کنگره می تواند مانع از جنگ ایران و آمریکا شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
قطعنامه به نفع ایران؛ آیا کنگره می تواند مانع از جنگ ایران و آمریکا شود؟

این در حالی است که پیشتر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «تا این تاریخ آژانس هیچ تغییری در اجرای تعهدات هسته‌ای ایران یا در سطح همکاری ایران در ارتباط با راستی‌آزمایی آژانس و نظارت بر فعالیت‌های در چارچوب برجام را مشاهده نکرده است.» وی گفت: «ایران را به همکاری کامل و فوری با آژانس و فراهم کردن زمینه دسترسی فوری به مکان‌های مشخص شده دعوت می‌کنیم. ما به راستی‌آزمایی فعالیت های ایران ادامه می‌دهیم.»

علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت،‌ در واکنش به این اظهارات طی نشست خبری هفتگی خود از "سیاسی شدن بازرسی فنی" آژانس انتقاد کرد و گفت: "ایران شفاف‌ترین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در جهان را دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала