گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران
گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به‌ نظر می‌رسد که سید ابراهیم رئیسی، محسن هاشمی و محمد جواد ظریف تمایلی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از همشهری آنلاین، پیش از این احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی گفته بود اگر آقای رئیسی برای ۱۴۰۰ بیاید می‌تواند مشکلات را حل کند.

حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰  - اسپوتنیک ایران
حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس مجلس ایران اما در توئیتی نوشت: سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰جدید نیست. جمع‌بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد اما ایشان بشدت مخالفت کردند و ضمن تأکید بر برنامه ۵ ساله خود در قوه قضائیه، طرح بحث‌های اینچنینی را انحراف درمسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.

دفتر محسن هاشمی هم درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات اعلام کرد: همانگونه که رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌های متعدد تصریح کرده است، برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. طرح اینگونه احتمالات اثر مثبتی بر شرایط امروز جامعه که سخت درگیر مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، مسائل اقتصادی ــ اجتماعی و تحریم‌های ظالمانه است، ندارد.

محمدجواد ظریف هم در مصاحبه اینستاگرامی خود در این باره گفته است: با کمال صداقت عرض می‌کنم که اصلاً من خودم را دارای صلاحیت برای چنین مسئولیتی نمی‌دانم. همین کاری که می‌کنم را اگر دوستان اجازه بدهند انجام دهم حالا محضر که نبردند ما را که تعهد محضری دهیم که اجازه دهند ما کار روابط خارجی را انجام دهیم اما باز هم عرض می‌کنم من فقط این یک کار را بلدم، اگر این کار را هم اجازه ندهند انجام دهم در دانشگاه درس می‌دهم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала