حکومت نظامی در شهر بائودینگ چین در پی شیوع کرونا

© AP Photo / Mark Schiefelbeinحکومت نظامی در شهر بائودینگ چین در پی شیوع کرونا
حکومت نظامی در شهر بائودینگ چین در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چین در پی شیوع ویروس کرونا در بازار بزرگ پکن، در شهر بائودینگ حکومت نظامی برقرار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت چین در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در بزرگترین بازار عمده فروشی پکن، در شهر بائودینگ در همسایگی پکن، پایتخت این کشور حکومت نظامی وضع کرده است.

در بیانیه دولت چین آمده؛ ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا از اعلام سریع حکومت نظامی و ایجاد مکانیزم  جنگ برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه گیر در بائودینگ خبر داده است.

آیا پکن به ووهان دوم تبدیل می شود؟
 - اسپوتنیک ایران
آیا پکن به ووهان دوم تبدیل می شود؟

خاطر نشان شده که بائودینگ در همسایگی پکن قرار دارد و رفت و آمدی که بین این دو شهر انجام می شود نیاز به نظارت و هوشیاری دارد. شهر بائودینگ با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر، در 147 کیلومتری پکن واقع شده است.

شایان ذکر است که بازار بزرگ عمده فروشی «سینفادی» در منطقه فنتای پکن روز شنبه پس از آنکه در پی تحقیقات ویروس شناسی روی تخته برش ماهی قزل آلا ویروس کرونا پیدا شد، به طور موقت بسته شد. روز شنبه مقامات این شهر اعلام کردند که طی یک شبانه روز تست گسترده موفق شدند ۴۶ فرد مبتلا بدون علائم را شناسایی کنند که با این بازار در ارتباط بودند و برای آنکه شرایط از کنترل خارج نشود در این منطقه حکومت نظامی اعلام شد.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا به این لحظه هفت میلیون و ۸۷۵ هزار و ۵۲۲ نفر است که از میان آن‌ها ۴۳۲ هزار و ۵۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با بیش از دو میلیون مبتلا و بیش از ۱۱۷ هزار قربانی از نظر تعداد ابتلا و مرگ و میر همچنان پیشتاز است و پس از آن برزیل قرار دارد. تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала