تعداد فوتی های سه رقمی در آمار جدید مبتلایان به کروناویروس در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اطلاع داد که در شبانه روز گذشته ۲۴۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر لاری اطلاع داد: از دیروز تا امروز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند. بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

این مقام خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۲۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری توضیح داد: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود که سه رقمی شدن آمار فوتی‌های این بیماری دردناک است و بیان داشت: این ویروس پیش بینی ناپذیر و چموش است و هر لحظه ممکن است غافل‌گیرمان کرده و و از گوشه‌های زمین گل بخوریم. بنابراین مقابله با آن عزمی همگانی می‌طلبد و در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضرور بسیار جدی است و امیدواریم به دنبال این اقدامات، در روزهای آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала