تخلیه اولین محموله های صادراتی دریایی ایران در کویت

© Sputnik / Pavel Gerasimov /  مراجعه به بانک تصاویر کویت
کویت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۲۸ فروند شناور ایرانی شامل کالاهای صادراتی که به خاطر شیوع کرونا امکان تخلیه نداشتند، پس از تغییر شیوه بسته بندی ، تخلیه را شروع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان داشت: کشور کویت پس از شیوه کرونا از پهلوگیری و تخلیه ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکله های بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.

مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلو گرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بسته بندی بارها تغییر کرد.

وی درباره این تغییر شیوه بسته بندی توضیح داد: کالاهای ایرانی به شیوه استافینگ و یا کیسه گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

وی ادامه داد: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال۹۹ تاکنون به وسیله ۳ فروند شناور در بنادر کویت باری به ظرفیت بیش از ۵۰۰Teu  کانتینر تخلیه کردیم. بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.

 وی درباره علت تغییر در شیوه بسته بندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بسته بندی صورت گرفته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایایی این شیوه اظهار داشت: هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و همچنین ریسک‌های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر در این شیوه کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала