واکنش مقام ایرانی به ادعای دبیرخانه سازمان ملل متحد 

CC0 / jensjunge / واکنش مقام ایرانی به ادعای دبیرخانه سازمان ملل متحد 
واکنش مقام ایرانی به ادعای دبیرخانه سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین­ الملل به ادعای ایرانی بودن موشک های اصابت شده به شرکت نفتی آرامکو واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین­ الملل در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "بیانیه دبیرخانه #سازمان_ملل_متحد و ادعای ایرانی بودن موشک های اصابت شده به شرکت نفتی #آرامکو، اقدامی سیاسی و ادعایی از پایه بی اساس است. ریشه نا امن سازی منطقه را باید در رژيم جعلي تل آویو و رفتار ریاض جستجو‌کرد. ج.ا.#ایران سازنده ترین نقش را در استقرار امنیت پایدار منطقه ای و جهانی دارد."

پیشتر نیز وزارت امور خارجه ایران ضمن رد ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد گفت بود که به نظر می رسد تحت فشارهای سیاسی آمریکا و عربستان صورت گرفته است و مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی ابراز داشت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حسين اميرعبداللهيان (@h.amirabdollahian)

این وزارت خانه همچنین قویا به دبیرخانه سازمان ملل متحد توصیه کرده بود که در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران حرکت نکرده و با تهیه گزارش هایی که هیچ محمل قانونی ندارند به این روند خطرناک کمک نکند و گفته بود که آمریکا خود بزرگترین ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است و هیچ کس نمی تواند دامان آن کشور را از نقض گسترده قوانین بین المللی مبرا سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала