موسوی: رژیم آمریکا به نقض هنجارهای بین المللی معتاد است

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranموسوی: رژیم آمریکا به نقض هنجارهای بین المللی معتاد است
موسوی: رژیم آمریکا به نقض هنجارهای بین المللی معتاد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که در آن خواستار برقراری قانون و نظم شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، "رژیم آمریکا" را "معتاد به نقض حقوق و هنجارهای بین‌المللی" دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با الصاق مطلبی از لس آنجلس تایمز که در آن ترامپ خواستار برقراری قانون و نظم شده و تهدید به استقرار نیروی نظامی در شهرهای اصلی کرده است، در توئیتی نوشت: چگونه رژیم آمریکا که به نقض حقوق و هنجارهای بین‌المللی معتاد است، می‌تواند از مردم آمریکا انتظار داشته باشد که به شعار "قانون و نظم" باور داشته باشند؟

​اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала