علل تمایل زنان جوان به ازدواج با مردان مسن +عکس

© Fotobank.ru/Getty Images / Chung Sung-Junحلقه ازدواج
حلقه ازدواج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش تمایل بسیاری از دختران جوان به ایجاد رابطه و ازدواج با مردانی که با آنها اختلاف سنی فاحشی دارند از مواردی‌ست که در سال‌های اخیر در ایران رایج شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که اختلاف سنی مناسب زوجین از فاکتورهای مهم در ازدواج است و ازدواج یک دختر جوان با یک فرد مسن با هنجارها و سنت‌های جامعه ایرانی سازگاری ندارد اما در دو دهه اخیر ازدواج دختران جوان با مردان بسیار بزرگتر از خودشان شایع شده است.

View this post on Instagram

A post shared by مجله تصویری تـبریــز |پرانرژی (@tabriz_azb) on

غالب دخترانی که به ازدواج با مردان سالمند تمایل دارند بالای ۳۰ سال سن دارند که برای تامین زندگی نمی‌توانند به پسران جوان اعتماد کنند. از طرفی پسران جوان که نمی‌توانند هزینه‌ها و معیشت خانواده را تامین کنند و برخی حتی برای این موضوع هم تلاش زیادی نمی‌کنند، احساس مسئولیت کمتری دارند و این مسئله نیز باعث شده است که افراد دچار مشکلات عاطفی و تنهایی شوند؛ از سوی دیگر خشونت در پسران جوان بسیار بالاست و این در حالیست که دختران جوان تمایل به رفتار محبت‌آمیز دارند و به سمت مردانی می‌روند که این رفتار در آنان بیشتر دیده شود.

View this post on Instagram

A post shared by Ali_sadeghnejad (@ali_sadeghnejad11) on

بسیاری از کاربران معتقدند این موضوع تنها ریشه در مسائل مالی دارد که باعث می‌شود در موارد بسیار دختران و پسران جوان برخلاف میل باطنی و بدون هیچ تمایلی به ازدواج با مردان یا زنان بزرگتر از خود رضایت دهند. با وجود اینکه گروهی از کاربران چنین الگوی رفتاری را اشتباه عنوان می‌کنند جمعی از کاربران به این افراد حق می‌دهند و معتقدند وقتی این جوانان در جامعه دیده نمی‌شوند و از کمترین حقوقی برخوردار نیستند آنها به ناچار برای رسیدن به خواسته‌هایشان به این سمت سوق پیدا می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by 🌎 جذاب ترین دانستنی های دنیا (@fact_modern) on

برخی از کاربران نیز بر این باورند که این اتفاق به دلیل آزادی روابط دختران و پسران است که جوانان پیش از ازدواج بسیاری از نیازهایشان برطرف می‌شود و پس از ازدواج نه تنها به همسر خود متعهد نیستند بلکه از بار مسئولیت زندگی شانه خالی می‌کنند و بدین شکل بنیاد خانواده تضعیف می‌شود، به همین دلیل دختران نمی‌توانند به چنین پسرانی اعتماد کنند و به آنان تکیه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала