ظریف: بالاترین هدف آمریکا و اسرائیل بازسازی مجدد امنیتی سازی ایران است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: بالاترین هدف آمریکا و اسرائیل بازسازی مجدد امنیتی سازی ایران است
ظریف: بالاترین هدف آمریکا و اسرائیل بازسازی مجدد امنیتی سازی ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که سیاست دولت یازدهم و دوازدهم تلاش برای تعامل با دنیا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای نخستین بار در یک لایو اینستاگرامی مشترک با فرید مدرسی، روزنامه نگار ایرانی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای مقابله با فشارهای خارجی چیست، اظهار داشت: من سیاستمدار نیستم من یک کارگزار دیپلماسی هستم به غیر از این هیچ کاری در زندگی‌ام نکردم یا درس دادم یا کار دیپلماتیک کردم.

پیش‌بینی ظریف از نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا - اسپوتنیک ایران
پیش‌بینی ظریف از نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا

ظریف تصریح کرد: سیاستی که ما در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم انتخاب کردیم این بود که تلاش کردیم با دنیا تعامل کنیم معتقدم این سیاست، سیاست کاملاً درستی است البته این سیاست هم مخالفانی در داخل و در دنیا داشت. اسرائیل و آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته خیلی تلاش کردند مخصوصاً در طول دوران برجسته شدن پرونده هسته‌ای ایران که از ایران تهدید امنیتی بسازند.

وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: اصطلاحی در روابط بین‌المللی داریم که اگر با کشوری رابطه خوبی ندارید آن را برای همه دنیا مشکل کنید و به همه دنیا بگویید این کشور برای شما مشکل امنیتی دارد موضوع هسته‌ای ما توانست برای اسرائیل شرایطی را درست بکند که به دنیا بگوید ایران تهدید امنیتی است.

این مقام بلند پایه دستگاه دیپلماسی ایران افزود: برخی‌ها خیال می‌کنند من اهداف کارم را در طول کار عوض کردم. اگر به سخنرانی اول من در مجلس زمانی که می‌خواستم رأی اعتماد بگیرم گوش بکنید گفتم بالاترین هدف ما پایان دادن به امنیتی سازی به ایران است. فکر می‌کنم یکی از بالاترین هدف‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای ترامپ این است که امنیتی سازی ایران را مجدداً بازسازی کنند و به خاطر این است که ما با مشکلات رو به رو هستیم و آن‌ها هم حداکثر توان خود را به کار بردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала