نگرانی به حق روسیه به خاطر احتمال حمله ناتو

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی به حق روسیه به خاطر احتمال حمله ناتو
نگرانی به حق روسیه به خاطر احتمال حمله ناتو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به حق از احتمال حمله ناتو نگران است زیرا طی قرون گذشته توسط آلمان ، سوئد ، لهستان ، فرانسه و حتی ایالات متحده مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، این عقیده در مقاله  پیتر سوچیو ، روزنامه نگار آمریكایی برای نشریه "نشنال اینترست" بیان شده است.

وی خاطرنشان كرد: اكنون اكثر آمریكایی ها می توانند تهدیدی ناتو برای روسیه را ساخته ذهنی قلمداد كنند اما مسكو مدتهاست سطح بالای فعالیت این اتحادیه نظامی در نزدیکی مرزهای خود را مشاهده می کند.

به گفته نویسنده مقاله ، پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، روسیه از بسیاری جهات آسیب پذیرتر از بسیاری از اقمار سابق شوروی از جمله لهستان ، مجارستان و رومانی و همچنین جمهوری چک و اسلواکی است که هم اکنون بخشی از ناتو هستند. بنابراین جای تعجب ندارد که مسکو ارتش و نیروی دریایی خود را تقویت می کند ، به طور مرتب تمرین های نظامی را انجام می دهد و تجهیزات نظامی جدیدی از جمله T-14  "آرماتا" و موشک های زیر آبی مافوق صوت را می سازد.

ناتو پیشنهاد روسیه برای امتناع از رزمایش ها در دوره پاندمی را رد کرد
 - اسپوتنیک ایران
ناتو پیشنهاد روسیه برای امتناع از رزمایش ها در دوره پاندمی را رد کرد

پیش از این ، سرهنگ سرگئی رودسکوی ، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه  گفته بود که مسکو سطح بالای فعالیت ایالات متحده و متحدانش در ناتو را در نزدیکی مرزهای روسیه مشاهده می کند.

به گفته وی ، در ماه های  آوریل و مه ، تعداد پروازهای بمب افکن های استراتژیک آمریکایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. برای اولین بار هواپیمای نظامی دوربرد ایالات متحده برفراز اوکراین پرواز کردند.

فعالیت ناتو در منطقه قطب شمال نیز  رو به افزایش است. ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد علاوه بر این برای نخستین بار پس از پایان جنگ سرد در آستانه جشن 75 سالگی پیروزی ، رزمایش ناوگان های جنگی نیروی دریایی متحده ناتو در دریای بارنتس انجام شد.

ناتو همچنان به ساخت تاسیسات دفاع موشکی خود در لهستان و همچنین به روز رسانی رادار گلوبوس 3 در شمال نروژ "برای گسترش قابلیت های خود برای نظارت بر مناطق داخل قلمرو روسیه" ادامه می دهد.

ینس استولتنبرگ،  دبیرکل ناتو به نوبه خود اظهار داشت که روسیه همسایه ناتو است و این سازمان نظامی باید از جمله در مورد کنترل تسلیحات با مسکو گفتگو کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала