رونمایی از اولین پهپاد سه بعدی جهان در اسرائیل

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز اطلاع رسانی فلسطین از رونمایی اولین پهپاد جاسوسی سه بعدی جهان در اسرائیل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ارتش این کشور به طور موقت این پهپاد را "اسکای پرینتر" نامگذاری کرده است.

اولین پهپاد با هوش مصنوعی بوئینگ - اسپوتنیک ایران
اولین پهپاد با هوش مصنوعی بوئینگ + عکس

شبکه مذکور تاکید کرد که این اولین پهپاد از این نوع است که اداره توسعه سلاح‌های "مفئات" وابسته به وزارت جنگ اسرائیل با همکاری صنایع هوایی این کسور آن را طراحی کرده است.

یکی از طراحان این پهپاد عنوان کرد که این نوع پهپادها را می‌توان در عرض چند ساعت و با هزینه‌ای بسیار کم تولید کرد. طول این پهپاد ۱.۶۵ متر و عرض بال‌های آن ۱.۵۰ متر است. این پهپاد همچنین قادر است اشیایی به وزن ۷ کیلوگرم را حمل کند.

منبع مذکور تصریح کرد که می‌توان روی این پهپادها دوربین جاسازی و آن را به پهپاد جاسوسی تبدیل کرد و از آن به عنوان یک پهپاد تاکتیکی استفاده کرد.

این پهپاد دارای موتوری سبک است و صدای آن نسبت به دیگر پهپادها بسیار کمتر است، بنابراین بسیار سری ‌تر از دیگر پهپادهای نیروی هوایی ارتش اسرائیل است.

یک کارشناس صنایع هوایی در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که در ساخت این پهپاد از رشته پرینتر نایلون، مواد پلاستیکی مختلف، مواد معدنی و برخی مواد دیگر استفاده شده است و این پهپاد با استفاده از تکنولوژی سه بعدی طراحی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала